י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הטבח בגרז'י סיטי

מתבהר: זו הסיבה לעיכוב הארוך בחיסול היורים בסופר

אמש, במשך ארבע שעות התבצרו הרוצחים בתוך המרכול. בתחילה משטרת ניו ג'רזי על יחידת הימ"מ שלה חשבה כי תוכל להתגבר ולהשתלט על המצב, אך לאחר שעה הבינו השוטרים המקומיים כי הסיטואציה גדולה עליהם בכמה מידות והם מיהרו להזעיק את כוח כוח המשטרה המנוסה מניו יורק • כל הפרטים

מתבהר: זו הסיבה לעיכוב הארוך בחיסול היורים בסופר
שוטרים חמושים בניו ג'רזי צילום: באדיבות המצלם

אמש (שלישי), בשעה 12:30 החלו שני היורים במסע הטבח בתוך המרכול הכשר שנמצא בבעלות חרדית בני ג'רזי. במסע הרצח נהרגו שלושה אנשים, שניים מהם חרדים: משה הערש דויטש צעיר בן 24, ולאה מינדל פרענץ אם לשלושה ילדים, בעלת החנות, שהייתה באותה העת בקופה ושירתה את הלקוחות. גבר נוסף נהרג, אך זהותו עדיין לא פורסמה.

האירוע החל בשעה 12:30 בערך, אך לקח יותר מארבע שעות עד ששני היורים חוסלו. השאלה שצפה היום בקהילה היהודית בארה"ב, היא  מדוע לקח כל כך הרבה זמן זה לחסלם והאם ניתן היה לסיים את האירוע מהר יותר ואלי אף לחסוך בחיי אדם.

היום מתבררת הסיבה לזמן הארוך שלקח לחסל את היורים: לכל גוף משטרתי בכל מדינה בארצות הברית, ישנה יחידת ימ"מ משל עצמה, כוח שמתורגל בדיוק למצבים בהם קיימת סיטואציה מורכבת עם בני ערובה והתבצרות של רוצחים. אמש, לאחר קרוב לשעה בתוך האירוע הקשה, הבינו במשטרת ניו ג'רזי שהעסק גדול עליהם. אמנם יש להם יחידת ימ"מ מעולה וציוד מתאים, אך האופן שבו התבצרו הרוצחים בתוך המרכול, לא אפשר לשוטרים לפרוץ פנימה עם הציוד שלהם. משטרת ניו ג'רזי הזעיקה את חבריהם מניו יורק, להם יש "צבא שלם" שבדיוק מיועד למקרים כאלה והוא מנוסה הרבה יותר.

שוטרי ניו יורק מונים 55,000 שוטרים, כמעט כמו כוח צבאי סדיר של מדינות קטנות בעולם, והם מצוידים עם נשקים ורכבים משוריינים שאין בנמצא לכוח הקטן של ניו ג'רזי.

שוטרי ניו יורק עם כוח הימ"מ, הגיעו למקום עם כל הציוד המתאים ופרצו פנימה עם כל העוצמה שלהם, ושמו קץ לטבח שהתחולל שם.

ניו ג'רזי טבח סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד