י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טירוף מערכות

זה סופי: תמו הסיכויים להרכבת ממשלה; ישראל חוזרת לקלפי

מדינת ישראל הולכת לבחירות: אחרי אינספור ספינים, פגישות והאשמות הדדיות, בשעה זו (חצות) פג תוקפו של המנדט ואף אחד לא יכול יותר לנסות להרכיב ממשלה • מדינת ישראל הולכת בפעם הראשונה לבחירות שלישיות בשנה אחת • מאחורי הקלעים מתנהל קרב בין ראשי המפלגות

זה סופי: תמו הסיכויים להרכבת ממשלה; ישראל חוזרת לקלפי
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

לאחר תקופה פוליטית מטלטלת, בשעה זו תמו רשמית הסיכויים להרכבת ממשלה, כאשר ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ שהחזיקו את המנדט בידיהם בחודשים החולפים - כשלו במאמצים להקמת ממשלת אחדות או ממשלות צרות.

בשעה זו כאמור (00:00 חמישי) באופן חוקי לא ניתן יותר להרכיב ממשלה ובשעות הקרובות תחוקק הכנסת באופן סופי את החוק לפיזור הכנסת כדי לקבוע את הבחירות שיערכו ביום שני ו' באדר תש"ף - 02/03/2020.

במהלך הימים האחרונים לא התנהל כלל משא ומתן ואף לא נערכו גישושים כדי לנסות ולהגיע לפתרון ברגע האחרון שימנע בחירות.

ב-82 הימים הקרובים, צפוי להתנהל קרב האשמות בין 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו' לגבי מיהו הגורם האשם בכך שישראל בדרך לבחירות שלישיות.

במהלך היממה החולפת, הצביעו חברי הכנסת והחלו לחוקק את החוק לפיזור הכנסת. הדיון וההצבעות צפויות להמשך אל תוך הלילה והארכה היא שרק לקראת שעות הבוקר המוקדמות החקיקה תעבור בשלוש קריאות והכנסת תתפזר בדרך לבחירות לכנסת ה-23.

במהלך השעות האחרונות שיגרו חברי 'כחול לבן' איום לעבר חברי גוש הימין בוא אמרו כי באם לא כל חברי הגוש יתייצבו להצבעה במליאה, אזי חברי 'כחול לבן' לא יגיעו והכנסת תתפזר בעצמה והבחירות יתקיימו ביום הפורים ולא בתאריך שהוסכם.

בעקבות האיום, הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא יגיע להצבעה במליאה, שכאמור תימשך עד השעות הקטנות של הלילה.

מאחורי הקלעים הקרב הוא על התדמית: חברי 'כחול לבן' חוששים כי בתמונה פיזור הכנסת יראו רק את נוכחתו של בני גנץ במליאה ולא את זו של בנימין נתניהו, דבר שעלול לשמש את האחרון במאבק הטלת האשמה על הבחירות שבדרך.   

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד