י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסקרים צמודים והמתח באוויר

בריטניה בוחרת מנהיג: קורבין האנטישמי מול ג'ונסון ידיד ישראל

בחירות גורליות יותר מתמיד. ראש הממשלה המכהן בוריס ג'ונסון אמנם מוביל על יריבו האנטישמי ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת הלייבור, אבל לא בפער משמעותי 

בריטניה בוחרת מנהיג: קורבין האנטישמי מול ג'ונסון ידיד ישראל
חרדי מחוץ לקלפי בלונדון צילום: באדיבות המצלם

היום יצאו אזרחי בריטניה להצביע במערכת בחירות שתשפיע על יבשת אירופה כולה, ולא רק על אנגליה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מקווה לנצח בפער שיאפשר לו להקים ממשלה בלי להזדקק לטובות של אחרים, וכך יעביר בפרלמנט את ההסכם שגיבשה בריטניה עם האיחוד האירופי על תנאי הפרישה של בריטניה מהאיחוד.

הסקרים כרגע כולם לטובת ג'ונסון, אך לא באחוזים מבטיחים, בבית הנבחרים הבריטי ישנם 650 מושבים, וג'ונסון רוצה רוב גדול.

לפני מספר שבועות, רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס פרסם בעיתון ה'טיימס' הבריטי מאמר, בו תקף בחריפות את מנהיג מפלגת 'הלייבור' ג'רמי קורבין וציין כי "הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה" מחשש שייבחר לראשות הממשלה, הארכיבישוף הראשי של בריטניה כמו גם מנהיגי הקהילה המוסלמית וההינדית תמכו ברב מירוויס והסכימו לדבריו כי קורבין יהיה אסון אם ייבחר.

יצוין כי לאחר פרסום המאמר, התראיין ג'רמי קורבין בערוץ הטלווויזיה BBC, והמגישה נתנה לו הזדמנות להתנצל על דבריו כלפי הקהילה היהודית, אך הוא סירב לעשות כן, למרות ששה ניסיונות במהלך אותו ראיון.

נזכיר כי ליו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין, מיוחסות עשרות התבטאויות אנטישמיות כלפי הקהילה היהודית בבריטניה וכלפי מדינת ישראל, כשהוא מצדד בארגוני טרור הפועלים כנגדה. כמו כן תועד קורבין משתטח על קבריהם של טרוריסטים פלסטינים שרצחו עשרות יהודים ברחבי העולם וגם הניח זר פרחים על קבריהם כאות כבוד והערכה. וכינה את החיזבאללה ואת החמאס "אחים".

בחירות בבריטניה בוריס ג'ונסון גרמי קורבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד