י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ויהי לפלא

מדוע הוחזקו בהבדלה של הרבי שני נרות?

משתתפי מעמד ההבדלה של הרבי מלעלוב שביקר בארה"ב ומי שראו תמונות מהמעמד, תמהו לפשר שני נרות שהוחזקו לשני צדדי האדמו"ר | הסיפור המלא 

מדוע הוחזקו בהבדלה של הרבי שני נרות?
הרבי מלעלוב בהבדלה עם שני נרות צילום: אברומי ברגר

האדמו"ר מלעלוב ששהה בימים האחרונים בארה"ב לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו, שבת בשבת קודש פרשת ויצא בבית מדרשו – "קהל בית דוד לעלוב" בשכונת בורו פארק בברוקלין.

מאות נהרו לעריכת הטישים שנערכו כנוסח בית לעלוב, אך סיפור מדהים אירע דווקא בהבדלה, אותה ערך הרבי בנוסח ובמסורת של חסידות לעלוב כאשר באורח לא שגרתי ניצבו משני צדדיו של הרבי שני בחורים שהחזיקו כל אחד נר גדול לברכת 'מאורי האש'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד הבחורים שהחזיק את הנר רכש נר הבדלה במיוחד והתכוון להחזיק את הנר בשעת ההבדלה, אך למעשה, לפני תחילת ההבדלה הגיע בחור נוסף ובידו נר הבדלה, כשלדבריו הוא קנה את הנר המהודר מכספו לאחר שיש לו 'חזקה' עוד מהאדמו"ר מלעלוב זי"ע הקודם להחזיק את נר ההבדלה. במקום פרץ ויכוח ביניהם מי יחזיק את נר ההבדלה במעמד הנשגב.

צילום: אברומי ברגר

כששמע זאת האדמו"ר, קרא מיד לשני הבחורים ואמר שהוא מבקש שיהיו בהבדלה שני נרות.

ואכן הרבי ערך את ההבדלה כשלצידו שני בחורים שכל אחד אוחז בנר.

למחרת הגיע הרבי לבקר אצל בן דודו, הרבי ר' דוד'ל מלעלוב ארה"ב, שם שהה גם הרה"צ רבי שמעלקא בידרמן מלעלוב לונדון, שהזכיר בשיחה שנקשרה ביניהם את דבר המעשה באומרו "כל בורו פארק מדברת על ההבדלה שנערכה עם שני נרות".

הרבי מלעלוב נר הבדלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד