י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוקף את אוחנה

פרקליט המדינה ניצן: "מטריד אותי שאמון הציבור בנו נפגע"

"אני לא אומר שאנחנו חפים מטעויות". נמאס לו לדבר על תיקי נתניהו. והירידה באמון הציבור בפרקליטות היא באשמת הפוליטיקאים. ראיון הפרישה המיוחד של שי ניצן לעיתונאית "ישראל היום"-נעמה לנסקי, יפורסם מחר (ו') במוסף "שישבת"

פרקליט המדינה ניצן: "מטריד אותי שאמון הציבור בנו נפגע"
שי ניצן, פרקליט המדינה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע בדיוק ליום פרישתו, אין בדל ראיה לכך ששי ניצן הוריד הילוך. הוא תזזיתי, מתעקש ומתווכח, אבל לוטש עיניים בחוסר סבלנות אל שעון הקיר ומתלונן ש"אין לו כוח" בכל פעם שעולה נושא תיקי ראש הממשלה. "כי כמה כבר אפשר".

לשאלה האם הוא מודע למשבר באמון הציבור כלפיכם משיב שי ניצן: "אני מסכים שהאמון בנו ירד, אבל מסיבה מאוד מסוימת, שאני יודע מהי. אנחנו חוקרים ומעמידים לדין אנשים עם הרבה מאוד כוח והשפעה תקשורתית, שתוקפים אותנו באופן יומיומי. המכות וההתקפות הבלתי פוסקות סודקות ושוברות את מידת האמון".

על השאלה האם לפרקליטות אין שום חלק בכך שהאמון בה נפגע משיב ניצן: "המקור העיקרי של בעיית האמון בנו הוא שאנחנו מתעקשים להיות פרקליטות עצמאית, שלא מפחדת מאף אחד ו'מתעסקת' עם אנשים מאוד חזקים, הכי חזקים, שתוקפים אותנו כדי להגן על עצמם, ויש להם הרבה מאוד אוהדים. מטריד אותי פי אלף מאשר מטריד אותך, שאמון הציבור בנו נפגע מאוד. פי אלף. אני לא אומר שאנחנו חפים מטעויות".

לשאלה האם בתוך הטפטוף האינסופי, לא היו הדלפות מהפרקליטות או מהמשטרה, עונה ניצן:
"המשטרה היא לא הארגון שלי, ואני מאמין שהיא לא הדליפה. התרבות הארגונית בפרקליטות היא חותכת וחד־משמעית נגד הדלפות. זאת לא צורת העבודה שלנו. לומר לך שמעולם אף פרקליט לא דיבר עם עיתונאי על דעת עצמו ומעולם אף פרקליט לא הדליף, אין לי דרך לומר. לא ביצעתי בדיקות בעניין. אנחנו לא מנהלים חקירות פליליות על הדלפות".

על שר המשפטים אומר ניצן: "השר אוחנה תוקף חזיתית את הפרקליטות מבלי שאי פעם החליף איתי מילה וחצי מילה על הטענות שלו. לפני שהוא, כשר משפטים, יוצא בביקורת חריפה נגד הפרקליטות בכלי התקשורת, לא ראוי שידבר איתי? שלא אשמע לראשונה את טענותיו בתקשורת?".

שי ניצן אמון הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד