י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טעם מפתיע: מתכון לרוגלאך במילוי פטריות ובצל מטוגן

בצק ממולא בפטריות ומגולגל לכיסונים. מנה ראשונה נפלאה וחגיגית • רוגלאך לא מתוקים בכלל, אבל כמו כל הרוגלאך, גם הם יודעים להשרות אווירה של שמחה ורוגע ברגע שהם יוצאים מהתנור

טעם מפתיע: מתכון לרוגלאך במילוי פטריות ובצל מטוגן

זמן הכנה: 40-50 ד' 
זמן אפיה: 20-30 ד'       
כמות: כ50 רוגלאך   

לבצק:

חצי קילו קמח

200 גר' מרגרינה

2 כפות שמן

כוס מים רותחים

חצי כפית מלח

למלית:

שמן לטיגון

2 בצלים קלופים וקצוצים דק

2 חב' פטריות שמפיניון טריות (500 גר') קצוצות דק (אפשר במעבד מזון)

2 כפות פטרוזיליה קצוצה

מלח ופלפל

מכינים את הבצק: שמים את כל החומרים במעבד מזון, מיקסר או בקערה ומערבבים ולשים לבצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון ושומרים במקרר כשעה. אפשר גם להקפיא.

בינתיים מכינים את המילוי: מזהיבים את הבצל בשמן על אש בינונית הרבה זמן עד שהוא שחום. מוסיפים את הפטריות, מלח ופלפל וממשיכים לבשל עוד כעשר דקות, עד שכל המים מתאדים. מוסיפים את הפטרוזיליה ומערבבים, מסירים מהאש ומקררים מעט. מוציאים את הבצק ומחלקים לארבע כדורים. מרדדים כל כדור לעלה עגול בעובי שליש ס"מ וקוטר 30 ס"מ וחותכים אותו ל-12 משולשים כמו עוגה.

שמים בחלק הרחב של כל משולש כפית מלית ומגלגלים כלפי פנים. מכינים כך את כל הכמות ומניחים על תבנית של התנור מרופדת בניר אפיה. אם רוצים מורחים בביצה טרופה ואופים בחום של 180 מעלות כעשרים ד', עד שהרוגלאך זהובים. טעים מאד להגיש עם רוטב פטריות.

שמים את כל החומרים במעבד מזון, במיקסר או בקערה מערבבים ולשים לבצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון ושומרים במקרר כשעה. (אפשר גם להקפיא).

בינתיים מכינים את המילוי: מזהיבים את הבצל בשמן על אש בינונית עד להשחמה. מוסיפים פטריות, מלח ופלפל וממשיכים לבשל עוד כעשר דקות, עד שכל המים מתאדים. מוסיפים את הפטרוזיליה ומערבבים, מסירים מהאש ומקררים מעט.

מוציאים את הבצק ומחלקים לארבעה כדורים. מרדדים כל כדור לעלה עגול בעובי שליש ס"מ וקוטר 30 ס"מ וחותכים אותו ל-12 משולשים כמו עוגה. שמים בחלק הרחב של כל משולש כפית מלית ומגלגלים כלפי פנים. מכינים כך את כל הכמות ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה.

מורחים בביצה טרופה (ניתן לפזר שומשום שחור מלמעלה) ואופים בחום של 180 מעלות כעשרים דק' עד שהרוגלאך זהובים.

מומלץ להגיש עם רוטב פטריות.

 

מתכונים רוגלך בלו בנד

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד