י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בתאבון: מתכון לקנישס – בצק ממולא בתפוחי אדמה ובצל מטוגן

מעדן אמיתי עליו גדלתי – מתכון שגונב את כל ההצגה תמיד

בתאבון: מתכון לקנישס – בצק ממולא בתפוחי אדמה ובצל מטוגן

זמן הכנה: 30 ד' 
זמן אפיה: 20-25 ד'
30-40 קנישס

לבצק:

3 כוסות קמח

חבילה מרגרינה רכה

2/3 כוס מי סודה

כף חומץ

מעט מלח

למלית:

3 בצלים קצוצים

שמן לטיגון

5-6 תפוחי אדמה גדולים קלופים וחתוכים לפרוסות עבות

מלח ופלפל

להכנת הבצק: בקערה, במיקסר או במעבד מזון שמים את הקמח והמרגרינה ומעבדים עד לקבלת פירורים. מוסיפים את מי הסודה והחומץ ומעבדים עד לקבלת בצק חלק, לא דביק. עוטפים בניילון ושמים במקרר לחצי שעה.

מבשלים את תפוחי האדמה במי מלח עד שהם רכים. מסננים, מועכים לפירה ומתבלים במלח ופלפל. מטגנים את הבצל עד שמזהיב ומערבבים יחד עם שמן הטיגון עם הפירה. מצננים היטב.

מחלקים את הבצק ל3- חלקים. מרדדים חלק בצק אחד לעיגול מושלם ככל האפשר בעובי של כ1/3- ס"מ ובקוטר של 30 ס"מ בערך. מניחים פס של פירה במרחק של 2 ס"מ משולי העיגול כך שמתקבל פס פירה בצורת טבעת מסביב לכל עלה הבצק. הפס צריך להיות בעובי ס"מ ובגובה ס"מ אחד.

מתחילים לגלגל את הבצק לרולדה כלפי פנימה - מקפלים את הבצק על פס הפירה מכל הצדדים כמו בהכנת רולדה וממשיכים לגלגל את הבצק כלפי פנימה עד שהפירה מכוסה היטב בבצק. עכשיו ממשיכים לגלגל את הבצק כלפי פנימה אבל תוך כדי גילגול מותחים את הבצק עד שהבצק שבמרכז העיגול מתחיל להיקרע ולהפרד מהרולדה. כך ממשיכים לגלגל ולמתוח עד שכל הבצק שבמרכז נפרד מהרולדה ומתקבלת רולדה שלמה בצורת טבעת, בעובי של 4-5 ס"מ. 

חותכים את הרולדה בזהירות לחתיכות קטנות באורך של 3-4 ס"מ. בעזרת הבוהן סוגרים בזהירות צד אחד של החתיכה כלפי פנימה ואחר כך את הצד השני, מתקבל מעין כיסון עגלגל שמשני צדדיו קצוות בצק המוכנסים פנימה. אם יוצא מעט פירה החוצה זה לא נורא. מניחים את כל הכיסונים על תבנית של תנור מרופדת בנייר אפיה. אוספים את הבצק המיותר שנותר מהמרכז, מוסיפים לחתיכת הבצק הבאה ושוב מרדדים לעיגול וחוזרים על התהליך. בהתחלה זה קצת קשה, אבל מהר מאוד תופסים מיומנות ומתקבלת מנה מיוחדת במראה ובטעם. אופים כעשרים דקות עד שמזהיב ומגישים חם. אפשר להקפיא קנישס לא אפויים, להוציא לתבנית ולאפות מיד בלא הפשרה.

בלו בנד מתכונים ממולא

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד