ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עצרת למען 'אסיר בוליביה' • רעייתו: "מצב בריאותו מדאיג"

רעייתו של יעקב אוסטרייכר, המוחזק בכלא הבוליביאני כשנה, חוששת לחייו: "הוא סובל בתוך הכלא שם" • עצרת מחאה לשחרורו תתקיים מול שגרירות בוליביה במנהטן

יעקב אוסטרייכר. צילום: בלוג TOT
יעקב אוסטרייכר. צילום: בלוג TOT

איש העסקים החרדי המתגורר בארה"ב, יעקב אוסטרייכר, כלוא כבר קרוב לשנה באחד מבתי הכלא המסוכנים בעולם 'פלמסולה' הממוקם בלב העיר סנטרה קרוז דה לה סיירה בבוליביה. בבית הכלא כלואים 3000 אסירים ותפקידם של הסוהרים מתבטא בעיקר בהוצאת גופות של אסירים שנרצחו על ידי כנופיות מקומיות ברחבי הכלא.

אוסטרייכר שימש בעבר כנציג של קרן השקעות שוויצרית, שבקופתה מיליוני דולרים של משקיעים. הוא איתר עבור הקרן שטחי חקלאות בבוליביה. עורכת דין מקומית ביצעה עבורה את הרכישה. כשהגיע יעקב למקום הקרקעות הוא גילה כי מחירי הקרקע שונים משמעותית מאלה שדיווחה עליהם והיא נעלמה.

מאוחר יותר התברר כי היא קשורה לגורמי מאפיה חזקים במדינה, וחלק מהקרקעות נרכשו מאחיו של אחד מברוני הסמים הגדולים בדרום היבשת. היחידה למלחמה בסמים במדינה פשטו לפני תקופה ארוכה על מקום מגוריה של עורכת הדין ומצאו מסמכים הקושרים אותה עסקית אל המאפיה אך גם אל איש העסקים החרדי.

אוסטרייכר טרם הבין שהחבל סביב צווארו מתהדק. הוא הגיע למדינה כדי למסור תצהיר נגד עורכת הדין. הוא יכול היה לעזוב את המדינה אך בחר להישאר בה כדי לעקוב אחר החקירה מקרוב. בלילה שלפני מתן עדותו השלישית, הוא קיבל איומים והטרדות שלא ילך להעיד, אך בגלל שהעונש על אי מתן עדות חמור, פנה אוסטרייכר למשטרה ובתום עדות בת שעתיים התבשר להפתעתו: "אתה עצור בחשד להלבנת הון ובקשר עסקי עם סוחרי סמים".

האישומים בפרשה טרם הוגשו, ובית המשפט מנהל את הנושא בעצלתיים. היום (ה) יקיימו משפחתו, חבריו ומכריו עצרת תמיכה בה יידרשו את שחרורו המיידי של יעקב. העצרת תתקיים בשעה 11:00 בבוקר (שעון ארה"ב) על יד שגרירות בוליביה במנהטן, אוטובוסים מאורגנים יצאו מהשכונות החרדיות בברוקלין, מונסי ולייקווד.

גם רשתות טלוויזיה מוכרות וגדולות יקדישו את לוח השידורים ביום שישי בערב לטובת סיפורו של אוסטרייכר ולמען שחרורו, כאשר ברשת ABC כבר שודר אייטם למענו. למאבק לשחרורו הצטרפה גם האגודה האמריקנית לזכויות האדם.

מרים אונגר, רעייתו של אוסטרייכר, אמרה בראיון לאתר החדשות החרדי VIN: "אני לא מבינה למה זה מגיע לו, הוא אדם חף מפשע. הוא אסיר תודה עבור כל אדם או משפחה שישתתפו בעצרת תמיכה למען שחרורו".

לאוסטרייכר 5 ילדים ו-11 נכדים: "לילדים יש קושי עם ההתמודדות", אומרת רעייתו. "הנכדים נהגו לבלות איתו מידי סוף שבוע, כרגע הם לא יודעים מה קורה. קשה לי להישאר חזקה אבל אנחנו חייבים להמשיך לעשות את מה שאפשר כדי לעזור לשחרור בעלי. מצב בריאותו אמור להדאיג את כולנו, הוא סובל בתוך הכלא שם".
בוליביה איש עסקים יעקב אוסטרייכר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד