י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פער של אחוז בהתאמה לראשות ממשלה

סקר: המרוויחה הגדולה מבחירות - 'כחול לבן'

בחירות 2020 יצאו לדרכן וסקר ראשון שמתפרסם הערב מעניק ניצחון ל'כחול לבן' מתחזקת במנדטים לעומת 'הליכוד' נשאר במקום אם נתניהו בראש, ואילו אם סער אף נחלש בששה מנדטים, לעומת זאת סער שומר על מנין הגוש הנוכחי | בהתאמה לראשות הממשלה קיים פער של אחוז בין גנץ לנתניהו

סקר: המרוויחה הגדולה מבחירות - 'כחול לבן'
בנימין נתניהו / בני גנץ צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

פחות מיממה לאחר פיזור הכנסת, פרסמו ב'ערוץ 12' סקר ראשון לקראת הבחירות לכנסת ה-23, שיערכו בתאריך ו' באדר תש"פ. על פי הסקר, תמונת הגושים נשארת כמעט וזהה לחלוטין, מה שעלול להשאיר אותנו בפלונטר הפוליטי עוד תקופה ארוכה.

אילו הבחירות היו נערכות היום, על פי הסקר שערך מכון 'נדגם', סיעת 'כחול לבן' נשארת הסיעה הגדולה בישראל, מגדילה את כוחה ב-2 מנדטים מהבחירות האחרונות ומקבלת 35 מנדטים. מפלגת 'הליכוד' שומרת על כוחה ומקבלת 32 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה בישראל היא הרשימה הערבית המשותפת, ששומרת אף היא על כוחה ומקבלת 13 מנדטים. גם 'ישראל ביתנו' שומרת על כוחה עם 8 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים, כשש"ס יורדת במנדט אחד ומקבלת 8 מנדטים, ו'יהדות התורה' מתחזקת במנדט ומקבלת 8 אף היא.

גם בסקר זה 'הימין החדש' של שקד ובנט שהודיעו שירוצו עצמאית, מקבלת ששה מנדטים. כזכור, בבחירות לכנסת ה-21 הם לא נכנסו כיוון שחסרו להם 1,200 קולות.

מי שסוגרות את הרשימה הן 'המחנה הדמוקרטי' עם חמשה מנדטים ו'העבודה-גשר' עם חמשה מנדטים אף היא.

'הבית היהודי' (2.8%) ו'עוצמה יהודית' (1.3%) לא עוברות את אחוז החסימה. האם זה יגרום להן לרוץ יחד? ימים יגידו.

על פי תוצאות הסקר, גוש המרכז-שמאל בתוספת הרשימה המשותפת זוכה ב-58 מנדטים לעומת גוש הימין והחרדים שמקבל 54 מנדטים בלבד - מנדט אחד פחות מהכנסת הנוכחית. 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נותרת לשון המאזניים עם 8 מנדטים.

סער בראשות 'הליכוד': זו התוצאה

לו הבחירות היו נערכות היום ובראשות מפלגת 'הליכוד' היה עומד גדעון סער, מפלגת 'הליכוד' הייתה נחלשת בצורה דרמטית ומקבלת 26 מנדטים בלבד, ו'כחול לבן' הייתה שומרת על כוחה עם 35 מנדטים. מי שהייתה מרוויחה במיוחד מהמהלך היא 'הימין החדש' שתקבל 9 מנדטים, במקום 6 עם נתניהו.

הרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה היו שומרות על כוחן (13, 8 ו-8 מנדטים בהתאמה), ישראל ביתנו הייתה נחלשת במנדט אחד ל-7, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים כל אחת. מרוויחה נוספת מהמהלך היא הבית היהודי-האיחוד הלאומי שעוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. עוצמה יהודית עולה בכמעט מנדט, אך עדיין לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.1% מהקולות. 

גוש הימין-חרדים מתחזק במעט עם 55 מנדטים במקום 54 מנדטים עם הליכוד בראשות נתניהו, גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת עם 58 מנדטים וישראל ביתנו נותרת לשון המאזניים, אך עם 7 מנדטים במקום 8. 

התאמה לראשות הממשלה: נתניהו מוביל, גנץ מיד אחריו

בהתאמה לראשות הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו זוכה ל-38% תמיכה, ואילו יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ל-37% תמיכה. 19% השיבו "אף אחד מהם" ו-6% שהם לא יודעים מי מהם הכי מתאים לתפקיד. 

במקרה שבו מועמד הליכוד לראשות הממשלה יהיה גדעון סער, הוא זוכה רק ל-22 אחוזי התאמה לתפקיד ראש הממשלה, לעומת בני גנץ שמקבל במקרה כזה 36% התאמה ומוביל על סער בפער גדול. 30% השיבו במקרה הזה שאף אחד מהם לא מתאים לתפקיד ו-12% לא יודעים. 

לשאלה מי האשם העיקרי בכך שישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית תוך פחות משנה, רוב הציבור תולה את האשמה בראש הממשלה נתניהו: 39% סבורים שהמצב הזה נוצר בגללו, 29% סבורים שהאשם הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ורק 9% חושבים שהאשם הוא יו"ר כחול לבן בני גנץ. 16% סבורים ששלושתם אשמים באותה מידה. 

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 12-12-2019 
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 513
מספר המתבקשים להשתתף: 3,452
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

 

מנו גבע מדגם בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד