כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ממציא המתכת הנוזלית: אפל עוד רחוקה מלהשתמש בזה במכשיריה

אטקן פקר, בראיון ל"ביזנס אינסיידר", תיאר את היתרונות של המתכת החדשנית

  • י"א אייר התשע"ב
אייפון. צילום: אבי דהאן
אייפון. צילום: אבי דהאן

בראיון עם ממציא המתכת הנוזלית, שלפי שמועות עשויה לשמש את אפל באייפון החדש שלה, מגלה "ביזנס אינסיידר" את יתרונות המתכת, אך גם טוען כי ככל הנראה אפל עוד רחוקה מיישום שימושי שלה במכשירים כמו המחשבים הניידים שלה.

ד"ר אטקן פקר גילה ופיתח את סגסוגת המתכת הנוזלית הראשונה בעת הדוקטורט שלו בקאלטק, אך לדבריו כיום משמש הכינוי למגוון סגסוגות מתכת, המתאפיין במבנה אטומי ייחודי ודומה לזכוכית. לדבריו, המתכת הנוזלית "חזקה, עמידה בפני שחיקה ושריטות, גמישה, וניתנת ליציקה לצורות מורכבות. היא יכולה להוות יתרון ברכיבים חזקים ואסתטיים, כמו מסגרות ומעטפות". המתכת הנוזלית נראית קצת כמו פלדת אל-חלד אך צבעה האפור-מטאלי שונה מעט.

בראיון ל"ביזנס אינסיידר" אמר כי הטכנולוגיה עוד רחוקה משלמות, וכי אין לאף חברה בעולם תשתית ייצור הולמת על מנת לשלב אותה במוצרים בהיקפים גדולים. "להערכתי, אפל צפויה להשקיע 500-300 מיליון דולר ב-5-3 השנים הבאות על מנת לשפר את הטכנולוגיה, בטרם תוכל לשמש בייצור המוני", אמר. "אני מצפה כי אפל תשתמש בטכנולוגיה במוצר חדש ומפתיע, שיכלול גם ממשק משתמש חדשני וגם עיצוב תעשייתי חדשני". הוא ציין כי לאפל יש זכויות בלעדיות לשימוש במתכת נוזלית בגאדג'טים שלה, אך עד כה היא השתמשה בחומר רק ברכיבים קטנים.
אפל מתכת נוזלית מכשירים אייפון ממציא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד