כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נותרה צלקת מכוערת על ידו"

הכלב התנפל: הילד החרדי זכה לפיצוי כספי

תביעת נזיקין שהגישו הוריו של ילד חרדי בן 12, שהותקף על ידי כלב אימתני שברח מחצר בית בעליו, התקבלה | הילד זכה בסכום של 200 אלף שקלים | הוריו מספרים: "ידו של תמיר הייתה מלאת דם והוא היה בהלם נוראי"

הכלב התנפל: הילד החרדי זכה לפיצוי כספי
כלב פיטבול צילום: unsplash

ילד בן 12 יצא מתלמוד התורה, הותקף וננשך על ידי כלב אמסטף ופוצה בסך של 200,000 ש"ח.

לאחר מאבק משפטי ממושך שנערך כשנתיים, סוכם כי תמיר (השם המלא שמור במערכת), קטין כבן 12 תושב נתיבות ותלמיד בתלמוד תורה בעיר יפוצה בסך של 200,000 שקלים, לאחר שהותקף וננשך על ידי כלב אימתני מסוג פיטבול.

בשלהי שנת 2017 טייל הילד באזור המערבי של העיר, לפתע התנפל עליו הכלב, תקף אותו, נשך אותו בידו הימנית ולא שחרר אחיזתו עד לבואם של עוברי אורח אשר הרחיקו את הכלב ומנעו אסון כבד יותר.

למקום האירוע הוזמן אמבולנס אשר פינה את תמיר לקבלת טיפול רפואי מיידי ובמקביל נפתחה חקירת משטרה במקום.

בעל הכלב אותר ומסר את גרסתו לאירוע. מגרסתו עלה כי אכן הכלב היה משוחרר שכן ברח מחצר הבית.

לאחר תקופת ההחלמה פנו הוריו של תמיר לעורך הדין דניאל שריד המתמחה בדיני הנזיקין ותביעות נזקי גוף.

עו"ד דניאל שריד

באמצעות עורך דינם, הגישו הורי הקטין תביעת נזיקין כנגד בעל הכלב וחברת הביטוח אשר ביטחה אותו בביטוח המתאים.

לכתב תביעתו צירף תמיר חוות דעת רפואית המלמדת כי נכותו הפלסטית הינה 10%. לאחר דין ודברים, הוסכם כי תמיר יפוצה בסך כולל של 200,000 שקלים, אשר ישולמו לו בתוך 30 ימים מחתימת הסדר הפשרה.

עו"ד דניאל שריד התייחס לניצחון מרשו בתביעה ואמר: "ראשית יש לברך על כך שאירוע התקיפה הסתיים בצורה קלה יחסית ושעוברי האורח מנעו אירוע חמור ביותר. למרשי נגרמו מספר צלקות על ידו הימנית וזאת בהתאם לנשיכותיו של הכלב. החוק בעניין ברור לחלוטין ועל בעלי הכלבים לדאוג כי לא ישוטטו בשטחים הציבוריים ללא השגחה ופיקוח (ישנם כלבים מסוכנים אשר החוק מחייב לשים על פיהם מחסום רסן). סעיף א'41 לפקודת הנזיקין מתייחס במפורש לנזק שנגרם מפגיעת כלב ועל בסיס סעיף זה התבסס כתב התביעה. לאחר מו"מ מתקדם מול בעלי הכלב אשר מסר מספר גרסאות סותרות וכן מול חברת הביטוח שביטחה אותו, עלה בידנו להשיג לתמיר פיצוי ראוי בסך של 200,000 ש"ח".

הוריו של תמיר סיפרו על אותו יום: "היינו בהלם מוחלט, ידו של תמיר הייתה מלאת דם והוא היה בהלם נוראי. לאחר תקופה הנזקים התמעטו אך עדיין נותרה צלקת מכוערת על ידו. צלקת שכנראה לא תגליד לעולם. חשוב מאד שבעלי הכלבים יהיו אחראיים שהכלבים לא ישוטטו ללא השגחה ופיקוח ובכך למנוע ארועים מסוג זה".

נשיכת כלבים ילד חרדי תביעת נזיקין דניאל שריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד