י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ומי גנב פחיות מיהדות התורה?

המגילה שתרם גנץ והביאה לדחיית הבחירות

מאחורי הקלעים של הכנסת: על מה דיברו גנץ וליצמן בשעה 2 בלילה? • החקירה שפתחו במשמר הכנסת בעקבות גניבה בסיעת יהדות התורה • קרבות הקרדי הקשים בין אשר לגפני • ועל מה שוחחו גנץ וליצמן בשעה 2 בלילה? • הסיפורים הפיקנטיים שעשו את השבוע

המגילה שתרם גנץ והביאה לדחיית הבחירות
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

קריאה ראשונה

שעות לאחר שנחת בשערי נתב״ג ולאחר מקלחת נעימה, מיהר מנהל סיעת יהדות התורה, עמיתי שולמן, לחזור ללשכתו הממוזגת בסמוך לחדר הסיעה. כשעה לאחר שהחל לעבור על המיילים שנערמו, הוא חש צימאון גדול; הרופאים טענו שזה קשור לג׳ט לג.

שולמן פתח את הארון בחדרו ואז חשכו עינינו: שלושה ארגזים של פחיות מכלל הסוגים, שקיבל בחסות הקשר עם הבוחר - של חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס, פשוט נעלמו מהארון. כמאה פחיות נעלמו כנראה באישון ליל.

שולמן מיד הזעיק את הגורמים הרלוונטיים ואף החל בתשאול ראשוני בזירה, כאשר חברי הכנסת ועובדי הסיעה הצטרפו לזעזוע. לאחר כמה שעות, דקות קודם ישיבת הסיעה השבועית, עדכן שולמן כי הוא שיגר בקשה למשמר הכנסת לפתוח בחקירה - שלוש קריאות ימשיך לעקוב.

כ-100 פחיות נגנבו. צילום: פלאש 90

---

קריאה שנייה

קרבות הקרדיט בסיעת דגל התורה מתפרצים מידי כמה ימים - על יוזמות, על הצעות ועל מעשים; אך מריבה שכזו כנראה שלא הייתה כבר שנים ארוכות. בשבועות האחרונים העלה חבר הכנסת יעקב אשר את מצוקת הסייעות לילדים האלרגיים על רקע החשש לביטול הסייעות בעקבות חוסר של 10 מיליון ש"ח בתקציב.

אשר, שאינו משמש כחבר ועדת הכספים, נכח במשך שעות בכלל הדיונים בשבועיים האחרונים והעלה שוב ושוב את הנושא בפני פקידי האוצר והרווחה. בניגוד ליוזמות אחרות שעלו בוועדה - גפני סירב להצטרף לדרישה הנחרצת למציאת הפתרון.

אתמול, פרסמו בלשכתו של גפני הודעה: תחת הכותרת "בשורה", ציינו בלשכת גפני כי "בדקה ה-90 של הכנסת ה-22 - יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיע לסיכום: הילדים האלרגיים ימשיכו להיות מתוקצבים גם בשנת 2020". כאשר ההודעה התעלמה במופגן מחבר הכנסת יעקב אשר.

בלשכתו של חבר הכנסת אשר זעמו. ל'שלוש קריאות' נודע על שיחת טלפון חשובה שהתקיימה במרפסת של מזנון חברי הכנסת, בה נשמעו צעקות של ממש וחילופי דברים קשים בין אחד מאנשי גפני לאיש של אשר. את המילים החלטנו לחסוך מקוראי המדור.

חילופי הדעות נמשכו גם בקבוצת פעילי דגל התורה: הודבר של אשר, יהודה גליקמן, צירף פוסט על כך שארגונים שונים מודים לחבר הכנסת אשר על הפתרון. ראש לשכתו של חבר הכנסת גפני, שלומי פולק, מיהר להגיב, "תפסיק לקחת קרדיטים". גליקמן לא נשאר חייב וצירף לינק לציוץ של עיתונאים בו נראים מובילי המאבק משבחים את אשר.

פולק השיב לעיני כל: "צריך לעשות, לא להצטלם", וגם לרגע הזה היה מוכן גליקמן. הוא שלף מיד וידיאו בו נראה ח"כ אשר מעלה את הנושא לדיון בפני גפני. זה השיב לו בלעג: "זה מה שהביא את הפתרון...". גליקמן היה מוכן לכל תרחיש וצירף לינק של ערוץ 7 בו מופיעה הכותרת: "אשר לנתניהו: אל תפקיר את הילדים". פולק סיכם את הדיון, "תתעסקו בעשייה ולא רק בתקשורת".

אגב, הקרבות בתוך יהדות התורה לא הסתכמו בכך. כשחבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס הגיע למשכן הכנסת - שעות לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי למרות אישור הרבנים למינויו לתפקיד המזכ"ל, המינוי מעוכב על ידי גפני - פינדרוס ראה את גפני במסדרון הכנסת וקיבל את פניו בשלום. גפני מצידו התעלם, שם את עיניו ברצפה והמשיך לדרכו.

מריבות בלתי פוסקות על קרדיטים. ח"כ אשר ופולק בימים כתיקונם. צילום: טוויטר

---

קריאה שלישית

השעה 02:00 בלילה, מזנון הכנסת מלא כאילו השעה 14:00 בצהרים. חברי כנסת יושבים קבוצות קבוצות סביב שולחנות עם שאריות של בורקסים או חצאי טוסט שהתקררו. סביב שולחן אחד ישב בני גנץ עם כמה מחבריו, ובשולחן אחר יושב ליצמן יחד עם כותב השורות והעיתונאי יקי אדמקר.

ליצמן, מלא באמונת חכמים, גלגל סיפורים של ניסים וישועות בימים הם ובזמן הזה. ובהבחנה מזווית העין, ליצמן מעדכן אותנו - "גנץ בא לשבת איתנו". עודנו מדבר והנה בני גנץ הופיע לפנינו והתיישב במפתיע בשולחן. אז החלה שיחה בין ליצמן לגנץ, במהלכה ווידא האחרון שהפגישה המפתיעה תצולם מכל זווית אפשרית - כי תמונות עם החרדים לקראת הקמפיין רק יעשו טוב ויכעיסו את מי שצריך להכעיס.

בין הדברים סיפר גנץ לסובבים מדוע הוא דרש לדחות את הבחירות שלא יתקיימו בפורים. הוא סיפר כי אביו נפטר יום לפני הפורים באדר א׳, ולפעמים יוצא שיום השנה יוצא ביום הפורים - ולכן הוא תרם מגילת אסתר לבית הכנסת של אביו, תוך שהוא מקפיד, כך לדבריו, בכל שנה ושנה - לשמוע מגילה בליל וביום פורים מאותה מגילה. "לכן טוב שאין בחירות בפורים", הוא סיכם.

טוב שאין בחירות בפורים. צילום: באדיבות המצלם

יעקב ליצמן יעקב אשר בני גנץ משה גפני יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד