י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ארדואן זועם

הטורקים מציעים מעל מיליון דולר על דחלאן

הטורקים הודיעו כי הם מציעים פרס כספי גבוה למי שיביא מידע שיוביל ללכידתו של מוחמד דחלאן הפלסטיני. הטורקים מאשימים אותו בקשר לנסיון ההפיכה הכושל במדינה

הטורקים מציעים מעל מיליון דולר על דחלאן
רויטרס

טורקיה מציעה פרס כספי גבוה, למי שיביא למידע שיוביל לתפיסתו של מוחמד דחלאן הפלסטיני.

טורקיה הוסיפה אותו לרשימה של "חשודים בטרור" המבוקשים ביותר, ומציעה פרס של 10 מיליון לירות טורקיות (1.75 מיליון דולר) עבור מידע שיוביל ללכידתו, כך נמסר ממשרד הפנים הטורקי ביום שישי האחרון.

בהודעת משרד המשפטים נאמר, כי המשרד הוציא צו מעצר לדחלאן, מאחר והוא חשוד בתכנון ניסיון ההפיכה ב -2016 בטורקיה, והאשמות שונות הקשורות לריגול.

מוחמד דחלאן, הוא בכיר פת"ח לשעבר שסולק מהתנועה, לאחר שיצא נגד אבו מאזן. הוא מתגורר באיחוד האמירויות ונחשב למבקר חריף של

טורקיה הציע פרס כספי למי שיוביל למידע שיביא לתפיסתו של מוחמד דחלאן הפלסטיני, טורקיה הוסיפה אותו לרשימה של "חשודים בטרור" המבוקשים ביותר, ומציעה פרס של 10 מיליון לירות טורקיות (1.75 מיליון דולר) עבור מידע שיוביל ללכידתו, כך נמסר ממשרד הפנים הטורקי ביום שישי האחרון.

בהודעת משרד המשפטים נאמר כי המשרד הוצא צו מעצר לדחלאן, מאחר והוא חשוד בתכנון ניסיון ההפיכה ב -2016 בטורקיה, והאשמות שונות הקשורות לריגול.

מוחמד דחלאן, הוא בכיר פת"ח לשעבר שסולק מהתנועה, לאחר שיצא נגד אבו מאזן, ומתגורר באיחוד האמירויות, הוא נחשב למבקר חריף של רג'פ טאיפ ארדואן.

כזכור, טורקיה מאשימה גם את איש הדת האמריקני פטהוללה גולן השוהה בארצות הברית, בביצוע הפוטש הכושל ביולי 2016, כאשר חיילים ניסו לבצע הפיכה עם מטוסי קרב, טנקים, ומסוקים במטרה לתפוס את השלטון, בנסיון ההפיכה הכושל נהרגו כ -250 איש.

דחלאן לעומת זאת, מתגורר באיחוד האמירויות לאחר שגורש מהשטחים הפלסטיניים בשנת 2011 לאחר שורה של עימותים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

הטורקים מאשימים את דחלאן כי הוא סוכן ישראלי, בריאיון ל"אל ג'זירה" לפני מספר שבועות, שר החוץ הטורקי אמר כי "איחוד האמירויות מארחת טרוריסט, דחלאן ברח לשם כי הוא סוכן ישראלי", כך טען.

מפלגתו של דחלאן גינתה את המהלך הטורקי. "המפלגה הרפורמה הדמוקרטית בתנועת פתח, רואה בהחלטה הטורקית הסתה בתשלום להתנקש במנהיג הפלסטיני מוחמד דחלאן, ומודיעה על כוונותיה לתבוע את משטרו של ארדואן בטורקיה ומחוצה לה", נכתב בהצהרה עליה דווח ברויטרס.

טורקיה מאשימה גם את איש הדת האמריקני פטהוללה גולן ששוהה בארצות הברית, בביצוע הפוטש הכושל ביולי 2016, כאשר חיילים ניסו לבצע הפיכה עם מטוסי קרב, טנקים, ומסוקים במטרה לתפוס את השלטון, בנסיון ההפיכה הכושל נהרגו כ -250 איש.

דחלאן מתגורר באיחוד האמירויות לאחר שגורש מהשטחים הפלסטיניים בשנת 2011 לאחר שורה של עימותים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

הטורקים מאשימים את דחלאן כי הוא סוכן ישראלי, בריאיון ל"אל ג'זירה" לפני מספר שבועות, שר החוץ הטורקי אמר כי "איחוד האמירויות מארחת טרוריסט, דחלאן ברח לשם כי הוא סוכן ישראלי", כך טען.

מפלגתו של דחלאן גינתה את המהלך הטורקי. "המפלגה הרפורמה הדמוקרטית בתנועת פתח, רואה בהחלטה הטורקית הסתה בתשלום להתנקש במנהיג הפלסטיני מוחמד דחלאן, ומודיעה על כוונותיה לתבוע את משטרו של ארדואן בטורקיה ומחוצה לה", נכתב בהצהרה.

רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה מוחמד דחלאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד