י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסום ראשון

דיל רבני הערים: הציונות הדתית וש"ס סגרו, 'דגל' התנגדה

בשבועות האחרונים התנהלו שיחות מתחת לפני השטח, בניסיון לייצר נוסחה שתביא להארכת כהונתם של מספר רבני ערים • הדיל שהוצע כלל שלושה רבני עיר בישראל שאמורים לסיים את תפקידם בקרוב, הרבנים הראשיים לירושלים, אשדוד וכרמיאל • 'בדגל התורה' דחו את ההצעה

דיל רבני הערים: הציונות הדתית וש"ס סגרו, 'דגל' התנגדה
הרב שטרן, הרב שיינין והרב מלכא צילום: עובדיה כלימי ויונתן זינדל, פלאש90

במטרה להאריך את כהונתו של רבה של ירושלים הגר״א שטרן, בשבועות האחרונים התנהלו שיחות של ממש מתחת לפני השטח בניסיון לייצר נוסחה שתאריך את כהונתם של מספר רבני ערים.

מדובר בדיל שנועד בשלב הראשוני להעביר תקנות שאושרו על ידי משרד המשפטים - ועליהם צפוי לחתום השר לשירותי דת - הנשענים על הוראות של היועץ המשפטי לממשלה לפיהם ניתן להאריך את כהונתם של משרתי ציבור שכהונתם מסתיימת בתקופת בחירות. היוזמה היא להחיל את הוראות אלו גם על רבנים שאמורים לסיים את תפקידם בשבועות אלו, כך ישארו בתפקידם חצי שנה לאחר הרכבת הממשלה.

במסגרת הדיל, הוצע כי תקנות אלו יחולו על שלושה רבנים, כך שכהונתם תוארך בחצי שנה לאחר הרכבת הממשלה, על פי הסכמה חוצת מפלגות כך שכל אחת תקבל רב משלה שתפקידו יוארך עד לאחר הרכבת ממשלה.

לפי הדיל שנרקם, הציונות הדתית ביקשה להאריך את תפקידו של הרב אריה שטרן מירושלים, בש״ס ביקשו להאריך את תפקידו של הרב אליהו מלכא רבה של כרמיאל ושתי המפלגות יחד הציעו לדגל להאריך במסגרת הדיל להאריך את תפקידו של הרב יוסף שיניין, רבה של אשדוד.

וכאן הדעות חלוקות: בדגל התורה טוענים כי כבר בשלב הזה הם סירבו לקבל את הדיל בגלל שבמסגרתו מוארכת כהונתו של הרב שטרן שרבני דגל הגרי״ש אלישיב והגראי״ל שטיינמן התנגדו לו ובש״ס טוענים כי דגל התורה תמכו בדיל ורק לאחר שתוקנה תעודת הלידה של הרב שיניין והתברר כי יש לו עוד שנה בתפקיד או אז נזכרו בדגל להביע התנגדות לדיל.

כך או כך, בציונות הדתית ובש״ס צפויים לקדם את הארכת מועמדותם של הרב אליהו מלכא ושל הרב אריה שטרן כך שהם יכהנו בתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים וכן רבה הספרדי של כרמיאל בהתאמה, עד לאחר הרכבת הממשלה, כך שלא ניתן לדעת עד מתי ימשך הפלונטר הפוליטי, בתנועת דגל התורה לעומת זאת, מתנגדים, ומבקשים כי הרב שטרן יסיים את תפקידו כחוק.

גורם בדגל התורה אומר ל׳בחדרי חרדים׳: ״אנחנו מתנגדים לדיל שהציעו בש״ס, רק בגלל שבמסגרתו יוארך תפקידו של הרב שטרן, הרב אלישיב והרב שטיינמן התנגדו למינוי, וכן הרב עובדיה יוסף שפעל נגד המינוי בזמנו וכבר בראשית הדרך סרבנו כי גם הרב שיניין יתנגד לדיל שיאריך את תפקידו של הרב שטרן - אנחנו דורשים כי הרב שטרן יסיים את תפקידו כחוק״.

גורמים במערכת הפוליטית תקפו בחריפות את עמדה זו ואמרו כי היא לבטח אינה מייצגת את עמדתה הרשמית של דגל התורה שאכן לא הביעה כל התנגדות רשמית ופומבית לכך ואמרו כי מדובר בצרות עין לשמה, וכי גם אם הייתה איזו התנגדות של גדולי תורה בזמנו למינוי הרב אריה שטרן היא לא חלה על אדם המכהן כבר בתפקידו שכעת מבקשים להדיחו כמה חודשים מוקדם יותר, מדובר בצרות עין שלא נראתה כמותה, גדולי ישראל לעולם לא היו מאשרים התנהלות כזו חתמו הגורמים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד