י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עם שטריימלים ואפים ארוכים

בגלל הזלזול בחרדים, המימון והחסות הופסקו

תהלוכת הקרנבל השנתי, בעיר אלסט שבבלגיה שזכתה למימון וחסות מארגון אונסק"ו, יפסיק לקבל את המלגה, היות ובשנים האחרונות מוצגות בה בובות בדמות יהודים חרדים עם שטריימלים ואפים ארוכים, כשהם מחוברים לשקי כסף ויושבים על עכברושים - מה שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה

בגלל הזלזול בחרדים, המימון והחסות הופסקו
מצגת אנטישמית בקרנבל בבלגיה צילום: באדיבות המצלם

הוועד המנהל של אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם) קיבל החלטה לאחר פניה של ארגונים יהודיים, לסלק את הקרנבל השנתי בעיר אלסט שבבלגיה מרשימת האתרים העולמיים, כן הוחלט, להפסיק את החסות והמימון שניתנו לקרנבל, בעקבות תהלוכה אנטישמית מבחילה בתהלוכת הקרנבל השנתי, בה מוצגות בובות בדמות יהודים חרדים עם שטריימלים ואפים ארוכים, כשהם מחוברים לשקי כסף ויושבים על עכברושים.

הקרנבל שנערך בעבר באופן דומה, גרר תגובות נזעמות בקרב ארגונים יהודיים וישראליים. ההחלטה ההיסטורית התקבלה ביום שישי האחרון בכינוס השנתי של הוועד שנערך בבוגוטה, בירת קולומביה.

בהודעת אונסק"ו נאמר כי "בחסות הקרנבל הוצגו בחודש מרץ ביטויים גזעניים ואנטישמיים של בובות ענק בדמות יהודים חרדים על גבי שקים של כסף".

עוד נאמר בהודעה של אונסק"ו, "אנחנו מגנים את כל צורות האפליה הכוללים גזענות, אנטישמיות, איסלאמופוביה ושנאת זרים, ההחלטה לבטל את המימון התקבלה לאחר הצעה של מזכירות הארגון, ומכתב שנשלח בנושא מטעם מלכת בלגיה".

כזכור בחודש מרץ האחרון, צעדו בעיר אלסט הקטנה שבבלגיה מאות מבקרים בקרנבל מפורסם, כשהיהודים נדהמו לגלות קריקטורות אנטישמיות מזעזעות של יהודים אורתודוכסים. בין המחזות, דמויות ענקיות של גברים חסידיים עם אף ארוך, יושבים על שקיות כסף ולצידם עכברוש.

גם תחפושות של ארגון קוּ קְלוּקְס קְלָאן האנטישמי נצפו בתהלוכה שמימן ארגון אונסק"ו, אותו גוף אשר קבע בשנה שעברה כי ליהודים אין שום זיקה לכותל המערבי.

אך השנה לאחר לחץ גדול על אונסק"ו, החליט הארגון לבטל את התמיכה בקרנבל.

שגריר ישראל בבלגיה, עמנואל נחשון, הגיב על ההחלטה "אני גאה להיות חלק מהמאמץ הדיפלומטי בהובלת שר החוץ, מנכ"ל המשרד ורבים במטה ובנציגויות, שהביא לסילוק הקרנבל האנטישמי מרשימת המורשת העולמית של אונסק"ו".

גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, הגיב על ההחלטה ואמר כי "השימוש בדימויים אנטישמיים נחקק בתרבויות רבות, אין מקום לביטויי שנאה כאלה במאה ה-21, בין אם מדובר בבובה, תחפושת או סרט".

אף ארוך שטריימלים אונסקו אנטישמיות בבלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד