ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הציבור מעניש את נתניהו

ממוצע הסקרים: בני גנץ יכול להגיע ל-61

ממוצע הסקרים שערך רדיו 103FM, מציג זינוק לגוש בראשות 'כחול לבן' • לראשונה: בני גנץ משתווה לנתניהו בשאלת ההתאמה לרה"מ • וגם, "גנץ לא נתפס כאשם עיקרי בבחירות"

ממוצע הסקרים: בני גנץ יכול להגיע ל-61
בני גנץ צילום: פלאש 90

מועד הסבב השלישי של הבחירות נקבע ביום רביעי האחרון ל-2 במארס 2020 - ו' באדר תש"פ, ושעון הספירה לאחור החל מחדש. לפני עונת הקמפיינים והספינים שתקדם את השיבה אל הקלפיות, נראית מגמה ברורה בסקרים המרכזיים בתקשורת הישראלית, ולפיה גוש המרכז־שמאל בראשות בני גנץ מזנק.

על פי סקר הסקרים, אשר הינו ממוצע של שלושה הסקרים שפורסמו בשבוע האחרון באמצעי התקשורת, ששודר בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, מגיע גוש המרכז־שמאל ל-59 מנדטים, בעוד הימין עם 53. 'ישראל ביתנו' נשארת לשון מאזניים עם 8 מנדטים. לאלה אפשר להוסיף סקר של 'ישראל היום' מיום שישי האחרון, ולפיו גוש המרכז-שמאל מגיע ל-61 מנדטים ושובר את התיקו וגם את הפלונטר.

גם ביחס להתאמה לראשות הממשלה, בני גנץ מצמצם את הפער ומגיע לשוויון עם נתניהו: שניהם מקבלים 39 אחוזים כל אחד.

באשר לתוצאות המלאות, הרי ש'כחול לבן' כאמור פותחת פער ומגיעה בממוצע הסקרים ל-37 מנדטים. אחריה 'הליכוד' עם 32.

פרופ' יצחק כ"ץ ממכון 'מאגר מוחות' התייחס לתוצאות ואמר לניסים משעל ברדיו 103FM כי "עד לפני שבוע ציינו כי המערכת הפוליטית נמצאת בהמתנה. הסיפור כעת שונה ורואים זאת בסקרים". לדבריו, "הפער בין כחול לבן לליכוד גדל על חשבון המפלגות הקטנות, והמגמה כרגע היא לטובת הרחבת הפער - גם בין הגושים".

המשך תוצאות ממוצע הסקרים: הרשימה הערבית המשותפת עם 13 מנדטים, ש"ס עם 8 ויהדות התורה עם 7, הימין החדש מגיעה ל-6 מושבים, ואת הרשימה סוגרות מפלגות השמאל - העבודה עם 5 מנדטים והמחנה הדמוקרטי עם 4.

לשאלת משעל האם התיקו הולך ונשבר, השיב פרופ' כ"ץ בחיוב, וזו, חשוב להזכיר, רק ההתחלה: "אין ספק שבשבוע הבא, אחרי התנעת הקמפיינים וככל שניכנס לעומקם, התמונה תתחדד ותשתנה. זה תלוי, כמובן, באפקטיביות שלהם".

פרופ' כ"ץ הסיק מהנתונים כי בתשובותיו לסקרים, הציבור גם מעניש את נתניהו על חלקו בהליכה לבחירות. "יש מגמה עקבית בכך שבני גנץ לא נתפס כאשם עיקרי בבחירות", אמר, והוסיף: "ליברמן צובר יותר 'אחוזי האשמה' וזה עלול לאיים על מעמדו. זה מצעד האשמים".

סקר מנדטים בני גנץ בנימין נתניהו רדיו 103FM ניסים משעל בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד