י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'דרך השם': כבר לא ישיבה ל'נושרים'

חשיפה: בישיבת 'דרך השם' החליטו: ישיבה למתקשים? בהחלט. ישיבה לנושרים? ממש לא • סדרת תקנות חדשה בישיבה • תלמיד בישיבה: "הישיבה הייתה התקווה האחרונה"

הגרב"צ גרינבוים. צילום: ישראל ברדוגו
הגרב"צ גרינבוים. צילום: ישראל ברדוגו

האם הישיבה האחרונה הידועה בתחום הטיפול בנוער נושר משנה את פניה?

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ישיבת דרך ה', בראשותו של הגרב"צ גרינבוים, מחליפה קו והיא הפכה לכמעט ישיבה-מן-המניין. הישיבה, שהחלה את דרכה בשכונת הר-נוף בירושלים, סיפקה במהלך השנים מענה הולם לבחורים שנפלטו ממסגרות ישיבתיות - וזכתה גם לגיבוי ותמיכה של גדולי ישראל.

עם השנים הפכה הישיבה לסיפור הצלחה של ממש. אלא שבתחילת זמן קיץ האחרון, לפני שבועיים, שינתה הישיבה את יעודה. ראש הישיבה והצוות הרוחני החליטו על שינוי מגמה. הישיבה תהפוך למיועדת לבחורי ישיבות מן המניין המתקשים במסגרות לימוד רגילות.

במה דברים אמורים?

הבחורים בישיבה, שרובם לבשו עד כה בגדים צבעוניים, קיבלו הוראה כי מעתה ואילך יהיה עליהם להופיע במסגרת הישיבה ומחוצה לה בלבוש שחור לבן, כנהוג בעולם הישיבות בכל הארץ. בנוסף לכך, יהיה על הבחורים ללבוש כובע וחליפה במהלך התפילות.

אם עד כה בחורים רבים בישיבה הקדישו נתח נכבד מזמנם לעבודה מחוץ לשערי הישיבה, ובשעות הערב או הבוקר השתתפו בשיעורים שנמסרו על ידי הרבנים בישיבה, מעתה ואילך יהיה על הבחורים להשתתף לכל הפחות בשני סדרים ביום. כמו כן, נאסר על הבחורים השימוש במכשירים טכנולוגיים מתקדמים, ובהם גם סמארטפונים.

בתחילת הזמן עברה הישיבה גם כתובת: מהעיר העתיקה, שם התמקמה לאחרונה, לשכונת גבעת שאול בירושלים.

כתוצאה מהשינוי הדרמטי שעברה הישיבה, נאלצו בחורים רבים שהתחייבו למקומות עבודתם לעזוב את הישיבה. אחד מהם אמר ל'בחדרי חרדים': "הישיבה הייתה עבורי כמין בית רוחני ללא לחץ רוחני גדול מידי. חבל שהשינוי גרם לי ולעוד חברים נוספים לעזוב, הישיבה הייתה התקווה הרוחנית האחרונה שלנו".

גורם בהנהלת הישיבה אישר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הפרטים, וציין כי הסיבה לשינוי הוא הניסיון של ראש הישיבה להעביר את המסר לבחורים, כי ישיבה היא קודם כל ישיבה, ורק לאחר מכן היא משמשת כמוסד שעוזר לבחורים שנפלטו ממסגרות אחרות. הגורם אף ציין, כי אחת הסיבות לשינוי הם המכשירים הטכנולוגיים שחדרו לאחרונה לישיבה, וגרמו לפגיעה רוחנית קשה.

יצוין, כי בשנה שעברה הודיעה ישיבת 'שערי יושר', חלוצת הישיבות לטיפול בנוער נושר הודעה דומה, על שינוי פניה של הישיבה. הבחורים בישיבה קיבלו הוראה ללבוש בגדי שחור-לבן, נאסרה עליהם היציאה לעבוד, ונוספה שורת תקנות ארוכה שהוכיחה את עצמה במהלך השנה האחרונה.
דרך השם הרב צבי גרינבוים בחורים נושרים ישיבה טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד