י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אקטואליה בפרשה

הרב מאזוז על ההתבוללות: "בהתחלה עושים כבוד, אח"כ נותנים מכות רצח"

הגר"מ מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים התייחס בשיעורו השבועי במוצ"ש, לסיפור דינה בת יעקב ושכם בן חמור, כשהוא מרחיב על נושא ההתבוללות שמתרבה לא עלינו בימינו | "קודם כל הוא קונה תליון של מגן דוד שיחשבו שהוא יהודי, אחר כך הוא קונה לה מתנות"

הרב מאזוז על ההתבוללות: "בהתחלה עושים כבוד, אח"כ נותנים מכות רצח"
הגאון רבי מאיר מאזוז צילום: פלאש 90

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז, התייחס אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי לסיפורה של דינה בת יעקב מתוך פרשת השבוע - וישלח. בדבריו, דיבר הרב על המאבק בהתבוללות וכן על החשיבות של הארגונים שפועלים נגדה.

בדבריו, אמר הרב מאזוז, "בפרשת השבוע נאמר הכזונה יעשה את אחותינו. השבטים עונים ליעקב אבינו מה אתה רוצה? שאחותנו תהיה חס ושלום כך? תלך להיבעל לבן בליעל זה? שכם בן חמור? הוא בעצמו חמור. מכאן אתה למד כמה הקפידו אבותינו על טהורת הייחוס".

לדברי הרב מאזוז, "אם לצערנו הרב לומדים ביחד באוניברסיטה או בכל מקום אחר יהודים וערבים, מגיע ערבי אחד ומוצאת חן בעיניו הבחורה הזאת. אז קודם כל הוא קונה תליון של מגן דוד שיחשבו שהוא יהודי, אחר כך הוא קונה לה מתנות. איך קוראים לך? היא שואלת והוא עונה יוסף. אהה יוסף זה שם יפה. הם מטיילים ויום אחד הם מחליטים להתחתן".

"הוא אומר לה אני אקח אותך לאמא, איפה אמא? אום אל פאחם. מה? אתה ערבי? היא שואלת. כן, הוא עונה, מה הבעיה?! כולנו בנים של אברהם אבינו. ולמה אום אל פאחם? שואלת הבחורה, כדי שתהי כמו ערביה, הוא עונה לה. היא מגיע לשם והיא מתחתנת ועוזבת את ההורים שלה ופתאום היא מגלה שיש כבר ארבע ערביות והיא האישה החמישית. בהתחלה עוד עושים לה כבוד, אחר כך כבר נותנים לה מכות רצח וצועקים לה יהודייה מלוכלכת. נפלה בפח" הוסיף הרב.

בהמשך הדרשה סיפר הרב מאזוז לשומעי לקחו, כמה סיפורים על מקרים שעליהם שמע על קשרים בין ערבים לבין יהודיות. לבסוף אמר הרב מאזוז "תכבד את הבת שלך. הדוקטורט שלה לא שווה כלום אם היא עוזבת אחר כך את הדת, תעזוב את השבת, את ההורים".

מניעת התבוללות יהודיות ערביות הרב מאיר מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד