י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות חשיפת הפרשה הבוקר

הח"כית החרדית: "ילדי המגזר הופכים לטרף קל עבור פוגעים"

הפרסום הבוקר על אודות "גורם טיפולי" במגזר החרדי שנעצר על עבירות חמורות, מביא את הח"כית החרדית להגיב למקרה זה ונוספים. לדבריה: "ילדי המגזר החרדי לטרף קל עבור פוגעים המחפשים ציד" 

הח"כית החרדית: "ילדי המגזר הופכים לטרף קל עבור פוגעים"
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שעות ספורות לאחר שהותר לפרסום כי הוגש כתב אישום נגד "גורם טיפולי" במגזר החרדי על עבירות חמורות שבוצעו במטופליו, חברת הכנסת החרדית מדגישה עד כמה בני המגזר החרדי חשופים לפגיעות בתחום הצניעות.

"עוד פרשה כאובה, שמעוררת שוב את טענות גורמי המקצוע: היעדר מודעות ואי תקצוב כלים טיפוליים מותאמים למגזר, הופכים לצערנו את ילדי המגזר החרדי לטרף קל עבור פוגעים המחפשים ציד" אמרה הבוקר (ראשון) חברת הכנסת עומר ינקלביץ'.

לדבריה, אנשי המקצוע במגזר החרדי, מטפלים במסירות בבעיות, "אבל הם חייבים כלים, כמו חובת קיום סדנאות מוגנות. הגשתי הצעת חוק בנושא".

במהלך השנים האחרונות, פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' שורה ארוכה של מקרים כואבים, תחת הכותרת "וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ", הכל על פי הוראת רב, וכן על פי החוק.

כפי שפורסם הבוקר, לאחר תקופה ממושכת בה התנהל הליך משפטי חמור, בית המשפט המחוזי בירושלים נענה לבקשת ‎כלי תקשורת והתיר לפרסם כי הוגש כתב אישום נגד גורם טיפולי במגזר החרדי.

צו איסור הפרסום, נותר על כנו כך שלא ניתן לפרט מעבר לכך שמדובר בעבירות שגורם טיפולי ביצע במטופליו, הכל בתוך הקהילה החרדית. מאז המעצר, בית המשפט אסר על פרסום כל פרטי החקירה, וצו איסור הפרסום כלל אף את פרסום עצם קיומו של הצו. הלילה (ראשון) כאמור, הותר לפרסם.

עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי, שמייצגים בתיק, סירבו להתייחס לפרשה. הפרקליטים פריד וגבאי מייצגים גם את מלכה לייפר שנמצאת במעצר מלא מאז חודש שבט תשע"ח.

"אנחנו מנועים להתייחס בשלב זה לפרטי הפרשה" אמר עו"ד יהודה פריד ל'בחדרי חרדים'. "אני בטוח כי אם וכאשר נוכל, נצליח להעמיד את הדברים באורח שונה לחלוטין".

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי

במקביל, הליך ההסגרה לאוסטרליה של מלכה לייפר המתנהל מזה למעלה מחמש שנים, במסגרתו נערכו כבר 62 דיונים - טרם הוכרע האם היא כשירה לעמוד לדין. בדיון שנערך לפני חמישה ימים אמור היה פאנל מומחים להציג חוות דעת פסיכיאטרית נוספת לגבי כשירותה לעמוד לדין, אולם לבקשת ראש הפאנל הם קיבלו הארכה של חודש ימים.

מעשים חמורים צו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד