י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כשהגעתי לבית כנסת חשכו עיני"

מחזות קשים בבית הכנסת: ספרי תורה וטליתות על הריצפה • צפו

מחזות מזעזעים מגיעים מבית כנסת בלוס אנג'לס - ארה"ב. ספרי תורה קרועים וזרוקים על הרצפה | המשטרה חוקרת כפשע שנאה ומחפשת אחר חשוד שנקלט במצלמת אבטחה • יהודה משי זהב ששהה במקום: "נזק עצום שאין לתאר, מזעזע לראות בית כנסת מחולל בצורה כה קשה" • צפו

מחזות קשים בבית הכנסת: ספרי תורה וטליתות על הריצפה • צפו
בית הכנסת שחולל בלוס אנג'לס צילום: דוברות זק"א

המשטרה בבוורלי הילס שבלוס אנג'לס, חוקרת פריצה וונדליזם באחד מבתי הכנסת הגדולים של יוצאי איראן בעיר כפשע שנאה.

הפריצה התרחשה בסביבות השעה 02:00 ביום שבת בבית הכנסת "נצח" ברחוב רקספורד, כך לפי דיווח ממשטרת בוורלי הילס. בית הכנסת נסגר להמשך השבת וצפוי לפתוח את שעריו היום (ראשון).

בכמה חדרים בתוך הבניין התגלה ונדליזם, וספרי תורה פסולים וספרי קודש הושחתו, אך למרבה המזל ספרי התורה העיקריים והכשרים שרדו ללא פגע. המשטרה הוסיפה כי לא הושארו כתובות אנטישמיות, אך עדיין המקרה ייחקר כפשע שנאה.

"ההתקפה הפחדנית הזו פוגעת בנו בלב כקהילה, זו לא סתם התקפה על הקהילה היהודית בבוורלי הילס, זו התקפה על כולנו". כך אמר ראש העיר ג'ון מיריש.

המשטרה דיווחה, כי החשוד מתואר כגבר לבן בשנות ה-20 לחייו, החשוד נשא תיק גב וגרר מזוודה עם גלגלים. הרשויות סבורות כי החשוד אחראי לכמה מעשי וונדליזם נוספים במבנים סמוכים.

החשוד.

בתמונות שצולמו מבית הכנסת, ניתן להזדעזע מהמראה של ספרי תורה, ספרי קודש וטליתות, זרוקים על הרצפה.

לצד זאת נופצו כמה חלונות בבניין, אולם לא נגנב שום פריט או כסף, כך שההערכה היא שמדובר בפשע שנאה.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב ששהה בשבת בשכונה סמוך לבית הכנסת, מסר כי "השמועה על חילול בית הכנסת עברה כמו אש בשדה קוצים כאן בשכונת בוורלי הילס, כשהגעתי לבית כנסת חשכו עיני, כל השולחנות הפוכים, ראיתי ספרי תורה על הרצפה כשאחד מהם קרוע, כלל תשמישי הקדושה היו זרוקים, נזק עצום שאין לתאר, מזעזע לראות בית כנסת מחולל בצורה כה קשה אך ורק משום היותו מקום קדוש לעם היהודי".

הוא הוסיף ואמר: "מפחיד לחשוב שדווקא בארה"ב, ארץ החופש ומגינת הדמוקרטיה, קורים אירועים אנטישמיים אחד אחרי השני, מחילול בתי כנסת ועד לרצח יהודים, רחמנא ליצלן. אם זה קורה בארה"ב, זה יכול לקרות בכל מקום. העולם חייב להתעורר".

בברלי הילס וונדליזם חילול בית כנסת חילול ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד