י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע הגשת כתבי האישום

מנדלבליט הותקף בבית הכנסת: "מה אתם מתפללים איתו"

אלמוני הגיע בערב שבת לבית הכנסת בו מתפלל היועמ"ש אביחי מנדלבליט בפתח תקווה וקרא לעבר המתפללים: "מה אתם מתפללים איתו", הוא הורחק ותושאל 

מנדלבליט הותקף בבית הכנסת: "מה אתם מתפללים איתו"
אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הפך זה מכבר יעד למחאות, בין היתר בעקבות הטיפול בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בערב שבת, כך על פי הדיווח של תמר אלמוג, כתבת המשפט של 'כאן 11', נכנס אדם לבית הכנסת בו מתפלל היועמ"ש מנדלבליט, קרא למתפללים שלא להתפלל איתו והורחק על ידי המשטרה.

"האדם הורחק בידי המאבטחים, נציגי המשטרה, והוא תושאל" דיווחה אלמוג. על פי אחת העדויות, אותו אדם קרא לעבר מתפללים אחרים בבית הכנסת "מה אתם מתפללים איתו". היועמ"ש עצמו, לא שמע או ראה בזמן אמת את הנעשה, אלא עודכן לאחר מכן שהאדם הורחק.

לפני כארבעה חודשים נפתחה חקירה במשטרה בעקבות הטרדות חוזרות ונשנות שנעשו לאחרונה כלפי היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת כך, נחקרו במשטרה 12 חשודים חרדים ממקומות שונים ברחבי הארץ, ובפרט מאזור בני ברק, ירושלים והסביבה בחשד למעורבותם במעשה.

במהלך החקירה, כך אמרו במשטרת ירושלים, עלה כי על פי החשד העבירה בוצעה באמצעות קישור שמוביל לשליחת הודעה למספר הטלפון של היועמ"ש לממשלה שהופץ באפליקציית המסרונים WhatsApp לאזרחים וקבוצות, ובאמצעותו נשלחה הודעת הטרדה מובנית. בדרך זו, נשלחו ליועמ"ש לממשלה למעלה מ-250 הודעות ובהם דרישה לפתוח בחקירה נגד נבחר ציבור.

בהודעה שהופצה בין היתר בקבוצת הדיונים של 'בחדרי חרדים', נכתב "שולחים עכשיו הודעה למבקר המדינה שיחקור את לפיד בקשר להסתה האנטישמית ולחקור אותו בקשר לדוח המבקר על גניבת חצי מליון שקל למסיבת פורים מכספי המיסים שלנו".

בחודש ינואר השנה, כחודש לאחר שהושחתה מצבתו של ברוך מנדלבליט ז"ל - אביו של היועץ המשפטי לממשלה, המשטרה עצרה חשוד במעשה. מדובר בפעיל מרכזי ב'מחאת פתח תקווה' נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שעוכב לחקירה על ידי חוקרי להב 433.

במשטרה סירבו לפרט באילו מעשים הוא חשוד, ובסביבתו טוענים שכל פעולותיו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - מסתכמות בתליית שלטים. עם זאת, על פי הדיווח של איציק סבן בישראל היום, הוא נחקר באזהרה במשרדי היאחב"ל בחשד לניפוץ מצבת אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מבדיקה שערכה המשטרה לפני כחודש בעקבות הדיווח של מנדלבליט, התברר שלא מדובר בפגיעה אקראית, משום שלא נפגעו קברים אחרים בסביבה. היועץ המשפטי לממשלה אמר לחוקרים כי אין לו מושג מה הרקע לפגיעה הזו במצבה של אביו.

אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד