ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הסוף קרוב מתמיד

רון קובי עתר שוב לבג"צ ונדחה. חויב להתייצב

ראש עיריית טבריה רון קובי ניסה להתל שוב במערכת המשפט ולחמוק גם היום מהתייצבות לשימוע בדמות עתירה לבג"צ, אולם שם מיהרו לדחות אותה וחייבו להתייצב לשימוע | "זה כבר גובל בביזיון ובזלזול מוחלט בהחלטות המדינה", כותב עיתונאי 'הארץ'

רון קובי עתר שוב לבג"צ ונדחה. חויב להתייצב
רון קובי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום בו אמור היה להתייצב לשימוע, ראש עיריית טבריה רון קובי הגיש עתירה נוספת לבג"צ, נגד הכוונה לערוך לו שימוע על ידי משרד הפנים.

לטענת רון קובי, משרד הפנים אינו יכול לערוך לו את השימוע בשל חוסר יכולתו לאשר את תקציב העירייה, זאת בטענה כי מדובר בממשלת מעבר, שאין לה סמכות לקיים את השימוע.

"זה כבר גובל בביזיון ובזלזול מוחלט בהחלטות המדינה" הגיב כתב 'הארץ' חיים לוינסון. "רון קובי לא הצליח להעביר תקציב, קיבל ארכה ונכשל, זומן לשימוע במשרד הפנים ואז טען שהוא חולה והביא 15 ימי מחלה. היום היה צריך להתייצב לשימוע ופתאום עתירה לבגץ. ככה עושים צחוק מהמדינה, ככה מבזים את החוק. בושה!" צייץ לוינסון בטוויטר.

אולם השופט נעם סולברג דחה את בקשתו של קובי, וכתב "יִכַּבד העותר ויתייצב לשימוע".

בהחלטתו כתב השופט "שקלתי את נימוקי הבקשה, עיינתי בנספחיה, אך לא ראיתי הצדקה להעתר לה". עוד הוסיף "זאת, בשים לב ל'היסטוריה' של הפרשה הנדונה, ובהינתן פסק הדין בעתירתו הקודמת של העותר מיום 25.11.2019. כזכור, נרשם בפסק הדין, בין היתר, "כי הליך השימוע יתקיים כנדרש ובהקדם האפשרי". זאת, מבלי שנעלם מעיניי שאנו נתונים בתקופת בחירות. הבקשה נדחית".

אם כך, נראה כי כלתה על רון קובי הרעה ולתושבי טבריה קרובה הישועה, ועליו להתייצב היום לשימוע שנקבע לשעה 15:00 במשרד הפנים.

לפני שבוע וחצי ביום שלישי, רון קובי היה אמור להתייצב לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, היועץ המשפטי והנהלת המשרד, זאת בעקבות אי העברת התקציב בעירייה במשך כמה פעמים במהלך השנה החולפת. אולם באופן לא מפתיע, הוא נעדר ושלח הודעה כי לא יוכל להגיע עקב "דלקת ריאות שתקפה אותו".

על פי הדיווח של העיתונאית דנה ירקצי מאתר וואלה!news, כדי להימנע מהשתתפות בשימוע שנקבע לו במשרד הפנים, לפני הדחתו מתפקיד ראש העיר טבריה, נסע רון קובי לרופא ילדים בכפר זרזיר אשר הנפיק לו את אישורי המחלה לדלקת ריאות.

על פי החוק, אם תקציב הרשות לא אושר על ידי המועצה של אותה הרשות, בסמכות שר הפנים - במקרה הזה אריה דרעי - לפזר את מועצת הרשות וכן סמכות שבשיקול הדעת להעביר מכהונתו גם את ראש הרשות. כזכור, מועצת עיריית טבריה לא אישרה את העברת התקציב, וראש העיר רון קובי נכשל במאבק המשפטי שניהל בחודשים האחרונים בניסיון לבטל את הליך השימוע.

עם זאת, לאחר שהצוות המקצועי במשרד הפנים ייפגש עמו ועם חברי מועצת העיר, תעבור ההחלטה לידיו של השר זאב אלקין ולא לידיו של שר הפנים, אריה דרעי. כל זאת, לאחר שדרעי ביקש להעביר את המושכות לידיו של אלקין בעקבות מערכת היחסים העכורה בין השניים.

רון קובי אריה דרעי ראש עיריית טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד