י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחד עדיין חופשי

שוד אכזרי: אזקו קשיש עם אזיקונים וחבלים

משטרת ישראל הגישה כתב אישום נגד בן 41, בגין שוד אכזרי של קשיש בשנות ה-70 לחייו ומחפשת אחר אדם נוסף שהצליח להימלט מהזירה | שוטרים ארבו לשניים מחוץ לדירת הקשיש אך לכדו רק אחד מהם | בדירה נגלה לעיניהם מחזה מזעזע - הקשיש כבול בידיו וברגליו, מכנסיו מופשלים מטה ופיו חסום בפיסת בד

שוד אכזרי: אזקו קשיש עם אזיקונים וחבלים
אזיקים צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כתב אישום הוגש נגד גבר בן 41 בגין שוד אכזרי של קשיש בן 70 בדירתו בנוף הגליל. על פי האישום הוא ואדם נוסף אזקו את הקשיש עם אזיקונים וחבלים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים

גבר בן 41 ניסה לשדוד באכזריות יחד עם אדם נוסף, קשיש בשלהי שנות ה-70 לחייו. השניים אזקו את הקשיש באמצעות אזיקונים וחבלים בידיים וברגליים, חסמו את פיו והורידו לו את המכנסיים - אולם אז הופתעו על ידי השוטרים.

לפני כשבועיים בכניסת שבת פרשת תולדות, דיווח קשיש למשטרה כי החשמל בביתו בעיר נוף הגליל (נצרת עילית) נותק והוא מתכוון לצאת מביתו לבדוק מה פשר התקלה. השוטר, ביקש מהקשיש להישאר בביתו ומסר לו שישלחו ניידת.

ניידת ובה צמד שוטרים יצא מיד לביתו של הקשיש וכאשר הגיעו למקום הרימו את מפסק החשמל. או אז שמעו השוטרים יללות של סבל מתוך הדירה אך משניסו לפתוח את הדלת גילו שהיא נעולה מבפנים.

אחד השוטרים פנה לחלון הדירה בעוד האחר נשאר לשמור על דלת הדירה כאשר לפתע הדלת נפתחה ושני השודדים יוצאו מהדירה. השוטר שהפתיע את השודדים, הצליח ללכוד אחד מהם בעוד השני הצליח לברוח ומבוצעות פעולות חקירה לאיתורו.

השוטרים נכנסו לדירה ולעיניהם נגלה מחזה מזעזע בו הם ראו את הקשיש, כבול בידיו וברגליו, מכנסיו מופשלים מטה ופיו חסום בפיסת בד. השוטרים שיחררו את הקשיש ודאגו לו לקבלת טיפול רפואי.

השודד שנלכד נעצר הובא לחקירה ומעצרו הוארך מפעם לפעם בבית המשפט השלום בנצרת, עד אשר החקירה בעניינו הסתיימה. חומר הראיות שנאסף על ידי חוקרי המשטרה הועבר לפרקליטות מחוז צפון אשר גיבשו כנגדו כתב אישום חמור בעבירות של ניסיון שוד, תקיפת זקן הגורמת חבלה, חבלה בנסיבות מחמירות, התפרצות לדירה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

מהחקירה עלה כי שני השודדים הגיעו לביתו של הקשיש כשהם מצוידים במסכות, חבל ואזיקונים, ניתקו את מפסק החשמל בדירה וכאשר הקשיש יצא לבדוק מה קורה, התנפלו עליו השניים, תקפו אותו והכניסו אותו לתוך הדירה, הפילו אותו ארצה, הכו אותו ובהמשך קשרו את רגליו בחבל, את ידיו אזקו באזיקונים דחפו פיסת בד לפיו והפשילו את מכנסיו וכתוצאה ממעשיהם הקשיש שהינו ערירי, נזקק לטיפול רפואי ונגרם לו שבר באף וחבלות בפניו.

ביום חמישי, בסיום החקירה, פרקליטות מחוז צפון הגישה כנגד אחד השודדים כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בנצרת.

"עבירות השוד הינן עבירות חמורות הפוגעות בביטחון התושבים ומותירה בהם מעבר לנזק הכספי, טראומה נפשית, אובדן תחושת בטחון ופחד. המצב אף קשה יותר במקרה של אוכלוסיות מוחלשות ואנשים בודדים אשר נעדרים סביבה תומכת ומחזקת" אמרו במשטרה לאחר הגשת כתב האישום. "עבירות שוד המשלבות אלימות קשה כלפי חסרי ישע בביתם הן בין החמורות ביותר, ומשטרת ישראל מפעילה את כל האמצעים שברשותה על מנת להביא עבריינים המבצעים מעשי שוד מאחורי סוגר ובריח במהירות לפני שיפגעו בקורבנות נוספים".

במשטרה קוראים לאזרחים בכלל, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות ואנשים החיים בגפם, כי בכל מקרה שבו הם נדרשים לצאת מביתם בשל תקלה כלשהי כמו הפסקת חשמל או מים או שאדם זר נוקש בדלת ביתם, ויש להם חשש כלשהוא כי מדובר בפעילות פלילית, לא לצאת מהבית ולהתקשר מיד למשטרת ישראל, כך שאם מדובר בשודדים או נוכלים משטרת ישראל תוכל לשים את ידה על אותם עבריינים.

נוף הגליל שודדי קשישים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד