י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטבח בניו ג'רזי

כך גילו ב-FBI את המקור לנשק של הרוצחים

לאחר בדיקות שביצעו חוקרי הFBI בזירת האירוע וכן ברכב היורים במרכול היהודי בני ג'רזי, הם גילו כתובת ומספר טלפון של חנות לממכר מוצרי יד שנייה, משם הם מאמינים שנרכשו הנשקים לביצוע הטבח הקשה • בעלת החנות נלקח לחקירה

כך גילו ב-FBI את המקור לנשק של הרוצחים
הילדים החסידיים יוצאים מהת"ת צילום: באדיבות המצלם

משטרת ניו ג'רזי עצרה בעל חנות למוצרי יד שנייה, שמספר הטלפון שלו נמצא בתוך רשימת השיחות של אחד מהרוצחים במרכול היהודי.

גורמים רשמיים בודקים כעת האם הנשקים ששימשו לירי הגיע מאותו בית עסק, שהיה מלא בנשק חם, כולל שלושה רובי סער מסוג AR-15.

אחמד א-האדי, בן 35 מניו ג'רזי בעל רקע פלילי ועבריין מורשע שהחזיק כלי נשק, נעצר על ידי סוכני ה- FBI בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת, והוא צפוי להופיע ביום שני בפני שופט בבית המשפט הפדרלי בניוארק. כך דווח בערוץ ABC ניו יורק.

על פי כתב האישום, לאחר הירי ביום שלישי האחרון בו נרצחו שני חרדים, שוטר ועובד מקומי, המשטרה ערכה חיפוש ברכב של הרוצחים, שם נמצא פתק עם מספר טלפון שהסתיים עם המספרים 4115, וכתובת בניו ג'רזי.

סוכני ה- FBI קבעו שמספר הטלפון שהסתיים ב- 4115 שנמצא שייך לאחמד א-האדי. גורמי אכיפת החוק קבעו גם שהכתובת שהופיעה בפתק ברכב, היא החנות יד שנייה.

עסקן חרדי מברוקלין, סיפר ל"בחדרי חרדים" על אופי החנות: "כשאנשים זקוקים לכסף הם מוכרים את התכשיטים, הרובים, הרהיטים שלהם, כל דבר שהוא בבעלותם, והחנות מוכרת אותם לכל המרבה במחיר, הם גונבים מהבית שלך דברים, ומוכרים אותו לחנויות יד שנייה, הרבה גנבים גונבים ומוכרים הכל לחנויות מהסוג הזה".

מוחמד א-האדי הורשע ב- 2 באפריל, 2012 בבית המשפט בניסיון להשיג חומר מסוכן בהונאה, עבירה שדינה עונש של למעלה משנה. כתוצאה מאותה הרשעה, אסור היה לא-האדי להחזיק נשק.

ב- 13 בדצמבר שוטרים נגיעו לחנות, ותשאלו את א-האדי ושניים מקרוביו. במהלך התשאול של א-האדי, הוא הודה כי החזיק ברשותו רובים ארוכים, אך הכחיש קשר בין הרובים לרוצחים.

אחד מקורביו של הא-האדי סיפר לחוקרים, כי קיימת כספת המכילה נשק חם. בעל החנות הסכים לאחר מכן לחיפוש בכספת שנמצאת בחנות, שם נמצאו מספר כלי נשק קטלניים, וזאת בניגוד לחוק שאסר על בעל החנות להחזיק נשק.

גורמי אכיפת החוק ערכו חיפוש על פי צו הן בחנות והן בביתו של א-האדי. במהלך החיפושים נמצאו כלי נשק רבים עם כמויות גדולות של כדורים.

ניו-גרז'י טבח פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד