א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נתניהו בוועידת הליכוד: רוצים בחירות מהירות ככל האפשר

לראשונה התייחס ראש הממשלה בוועידת הליכוד לסוגיית הקדמת הבחירות וקבע: "רק אני יכול" • על חוק טל: "אדאג להביא חוק חדש, כזה שישמור על שוויון בנטל"

נתניהו נואם בוועידה. צילום: פלאש90
נתניהו נואם בוועידה. צילום: פלאש90



ועידת הליכוד הרביעית ננעלה הערב (א) בגני התערוכה בתל-אביב.

עם כניסתו של ראש הממשלה לאולם, קיבל אותו חלק מהנוכחים בשריקות מחאה, בשל הצפיפות השוררת באולם הקטן. מחוץ לאולם צבאו על הדלתות מאות איש, והאולם היה צר מהכיל את כולם.

הרבה מאד חובשי כיפות, סרוגות וגם שחורות, ניצפו בקהל.

בשיחה עם יהודה גליק, חבר מרכז שהוא גם מועמד, הוא הסביר לי שהמטרה שלו היא שהליכוד, שסביר להניח שהוא זה שיקים את הממשלה הבאה, יורכב מאנשים אידיאולוגיים.

"אין שאלה מי יהיה ראש הממשלה הבא, השאלה היא איזו קואליציה ירכיב. חילונית?שמאלית? בנימין נתניהו נתון ללחצים רבים ויש חשש שיימשך לכיוונים שהוא עצמו אינו רוצה בהם. יו"ר כמו דני דנון למשל ידאג לכך שאדם כמו אהוד ברק לא ישוריין במפלגה ושלראש הממשלה יהיה חוט שדרה", הוא אומר.

ראש הממשלה, בדבריו בפני הוועידה, התייחס לראשונה להקדמת הבחירות.

"במהלך שלוש שנים ניהלנו ממשלה יציבה", אמר, "כאשר ראיתי שמתחילה אווירה של בחירות החלטתי שעדיפה מערכת בחירות מהירה בת 4 חודשים, מלהיכנס לשנה וחצי של ערב בחירות", והוסיף כי הדבר חשוב הן לשמירה על היציבות בביטחון והן לשמירה על יציבות הכלכלה בישראל".

באשר לחוק טל אמר נתניהו כי, "אדאג להביא חוק חדש, כזה שישמור על שוויון בנטל".

נתניהו גם התייחס למתחריו ואמר: "במציאות המדינית הביטחונית והכלכלית המורכבת הזו, רק מי שיודע לפעול ולהשפיע יכול להיות ראש ממשלת ישראל. אני מכבד את כל ראשי המפלגות המתמודדים לכנסת הבאה, יש להם הרבה מה לתרום אבל מדינת ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה בלי ניסיון ביטחוני, מדיני וכלכלי. זה השילוב ההכרחי".

לסיום התייחס לסוגיית איראן ואמר: "עד לפני 3 שנים איראן המשיכה בתכנית הגרעין שלה כמעט באין מפריע ללא שום התנגדות בינלאומית רצינית והיום הרבה בזכות הפעילות שלנו העולם מתגייס נגד הגרעין האירני. כמובן שאירן מנסה להוליך שולל את העולם אבל אנחנו לא נרפה מהלחץ עד שהאיום יוסר באמת. מול סערה בעולם הערבי, מול סופה כלכלית עולמית ניווטנו את ספינת המדינה".

מהומה חשאית

במהלך הכינוס, בעוד ראש הממשלה מדבר, נוצרה מהומה באולם, כאשר מאות חברי מרכז צעקו "הצבעה חשאית".

הרקע למהומה, הינה דרישה מיו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, לקיים הצבעה חשאית על תפקיד יו"ר הוועידה.

על התפקיד מתמודדים ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ דני דנון והשר מיכאל איתן.

דנון ואיתן כבר אספו 500 חתימות כדי לקיים הצבעה חשאית, אך יו"ר ועדת הבחירות, השופט יהושע גרוס, פסל את החתימות בטענה כי החתימות הללו הוגשו מאוחר מדי.

אם הבחירות יהיו גלויות סיכוייו של נתניהו להיבחר לתפקיד גבוהים יותר. ובחירתו של נתניהו לתפקיד תאפשר לו לכנס את הוועידה בכל רגע שיבחר, ולהעביר שינויי חוקה ברוב רגיל של חברי הוועידה.

בין היתר, חוששים המתנגדים, כי בחירתו של נתניהו לתפקיד תקל עליו לבצע שריונים, למשל את שריונו של אהוד ברק במסגרת רשימת הליכוד.

בסופו של דבר נשאו המחאות פרי. למרות הכוונות לערוך הצבעה גלוייה במקום, הוועידה ננעלה בהחלטה על אי קיום הצבעה במסגרת הוועידה.
נתניהו ליכוד חוק טל ועידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד