י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בית החב"ד נסגר בגלל דעא"ש; המטיילים מנסים לעזור

בית חב"ד בסרי לנקה שמתמודד מול איומים ביטחוניים במדינה שבה דאע"ש מרים ראש, ונותן מענה יהודי לאלפי התיירים מישראל נלחם על המשך קיומו • מאות מטיילים שעברו בשנים האחרונות בבית חב"ד של חופי סרי לנקה הגיעו להוקיר טובה לשליחים • הרב רוני ארד ואשתו נעמי רתמו את המטיילים לעזרה בפתיחת בית חב"ד מחדש לאחר שנסגר בגלל בעיות ביטחוניות

בית החב"ד נסגר בגלל דעא"ש; המטיילים מנסים לעזור
הרב רוני ארד, שליח חב"ד חופי סרי לנקה צילום: באדיבות המצלם

הם כבר 5 שנים בסרי לנקה, מנהלים חיי משפחה ובו בזמן גם מתנהלים כגורם הרשמי בענייני הישראלים במדינה.

בשל מזג האוויר במקום, הם מתגוררים חצי שנה בחוף המזרחי וחצי שנה בחוף המערבי. את מתקפת הטרור במדינה בשנה החולפת חוו בתוך בית חב"ד שלהם, ואף עצרו סעודת חג בגלל התראה ממוקדת על פיגוע טרור מתוכנן אצלם בשביעי של פסח.

היום הם מתחילים במלחמה על הבית שלהם, והם יודעים- אם לא יאבטחו את הבית אין סיכוי שיחזרו לשם. המשמעות- אלפי המטיילים הישראלים במדינה לא יקבלו עזרה. כבר חודשיים שבית חב"ד עוד לא נפתח ולכן השליחים יוצאים למבצע גיוס תרומות לפתוח את בית חב"ד בחזרה ולאבטח אותו למען המטיילים הישראלים.

באירוע שקיימו הרב רוני ונעמי אשתו הורגשה האהבה הגדולה. המטיילים אומרים שבית חב"ד חופי סרי לנקה הוא לא "עוד" בית חב"ד. המצב הביטחוני השורר בסרי לנקה לא מאפשר להשאיר את בית החב"ד ללא אבטחה ולכן החליטו השליחים לגייס כסף עבור מצלמות אבטחה ושמירה למשך תקופה ארוכה.

הרב רוני ארד, שליח חב"ד חופי סרי לנקה: "התרגשתי מאוד לקבל את כל האהבה הזאת מהמטיילים ובני משפחותיהם וזה נותן לי את הכוח להמשיך לפעול לפתיחת בית חב"ד שלנו שוב. נזמין את כולם להתארח אצלנו ולהרגיש ישראלים גם במזרח הרחוק".

סרי לנקה בית חב''ד דאע"ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד