ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דרכו האחרונה של האברך ר' איציק וייס

אלפים בכו: "שבוע שעבר היינו בעקידת יצחק היום אתה הלכת לנו"

במסע הלוויה קורע לב הובא למנוחות האברך הצעיר ר' איציק וייס ז"ל • 'בחדרי חרדים' עם תמלול מההספדים קורעי הלב • הסבא המשגיח הגר"א ויסבלום: "רק היום שאלת אותי למה הקב"ה מנסה אותי?" • ראש הישיבה הגר"נ אלון "צריכים ללמוד ממך איך לקבל ניסיונות באמונה שלמה"

אלפים בכו: "שבוע שעבר היינו בעקידת יצחק היום אתה הלכת לנו"
מסע הלווית ר' איציק וייס צילום: באדיבות המצלם

האלפים השתתפו במסע הלוויה קורע כל לב של האברך הצעיר הרב יצחק מאיר (איציק) וייס ז"ל מבני ברק שנפטר בפתע פתאום בשיא פריחתו בגיל 31 בעיצומה של השבעה על בנו הפעוט ישראל ז"ל שנפטר במוות עריסה בסוף שבוע שעבר.

החל משעה קודם צאת מסע הלוויה התאספו המונים ברחבת בית המדרש 'דברי חיים' ברחוב חולדה הנביאה בשכונת שיכון ג' בבני ברק ממררים בבכי את לכתו של איציק בטרם עת.

מסע הלווית ר' איציק וייס ז"ל

פתח את שורת ההספדים ראש ישיבת מיר ברכפלד הגאון רבי נועם יצחק אלון שביכה את לכתו של תלמידו "ר' יצחק ביקש לישב בשלווה אבל פמליה של מעלה מכרזת לא דיין לצדיקים פמליה של מעלה מכרזת שאתה צדיק".

"אברהם אבינו התנסה 10 נסיונות ועמד בכולם כמה נסיונות עמדת בגבורה ר' יצחק".

"ר' יצחק היינו בעקידת יצחק שבוע שעבר אתה צדיק גמור. אתה לב טוב כולך רק נתינה כולך נתינה שהרגשת שאתה לא יכול הלכת לנו. צריכים ללמוד ממך איך לקבל נסיונות באמונה שלמה".

הגר"נ אלון המשיך בהספדו ואמר: "הצוואה שלו לעמוד בנסיונות באמונה ולא להרהר אחר מידותיו של הקב"ה. כל הגדולים יצאו לקראתך בעולם העליון".

מסע הלווית ר' איציק וייס ז"ל

לאחר מכן נשא דברי מספד קצרים האדמו"ר מטאלנא שאמר: "אמו קראה בן אוני ואביו קרא בנימין יעקב איש אמת אין מה להגיד וידום אהרון המשפחה שנשארה תהפוך את הבן אוני לבנימין".

לאחר מכן נשא דברי מספד הדוד הרב נתן סטנייצקי שאמר "זה לא נתפס במיוחד אנחנו דור שני לשואה זה טרגדיה נוראה. ר' חייא אמר על בנו שנפטר בגיל 26 שהוא עשה מה שאנשים לא עושים למטה שנה זה ר' יצחק שלנו הספיק מה שאף אחד לא הספיק, שכל אחד יקבל קבלה טובה בשבילו".

הסבא המשגיח הגאון הצדיק רבי אורי ויסבלום משגיח ישיבת 'נחלת הלווים' אמר בהספדו "יש מדרש שיהיה חבל מתחילת העולם עד סופו ויהיה מלאך שנענע החבל מי שיחזיק לטיפול החבל עכשיו מנוענע בכל הכח, ר' יצחק עמד בנסיונות בדעת ותבונה, הוא היה כאחד הגדולים. שסיפרו לי את הסיפור לא ידעתי איך נחזיק מעמד הקב"ה יתן לנכדתי כח להחזיק מעמד. שכולם יקדשו שם שמים".

מסע הלווית ר' איציק וייס ז"ל/צילום: זק"א תל אביב

סבו המשגיח הגר"א ויסבלום אמר עוד בהספדו "שוחחנו היום בצהרים הוא שאל אותי הרי הקב"ה מנסה את הגדולים למה הוא מנסה אותי, אבל אני הסברתי שהוא מהגדולים שעומד בניסיון".

הגאון רבי אשר גנס מראשי ישיבת קרית מלך אמר בהספדו "מה נאמר ומה נדבר, בשעה הזאת כל יום אבא שלך עולה במדרגות שאתה שוכב בא ללמוד תורה עכשיו תבוא ללמוד על ידי עקידת יצחק. איזה מחול היה שהכנסתם הבן לברית נהפך לאבל מחולינו. איזה דברי תורה הכנת על ברכת שהחיינו שברכת לאחרונה, ה' נתן וה' לקח זה גם זו מידת הרחמים".

הסבא הגר"א ויסבלום המשיך את הספדו ואמר: "בכינו שנלקח הנכד, נחלי מים נשפכו עבר שבת שרנו זמירות שבת ובכינו ברברבין עובדך, עצרנו בלו יחיה גבר ודנו איך ממשיכים, ניסינו להתחזק לא ידענו לאיפוא הדברים הולכים, לישראל נטלו ידיים 8 פעמים כל יום מאיפה זה הגיע תראו באיזה בית גדל זה מיתת נשיקה".

"בתי ביקשה לראות את איציק אחר המיטה ראיתי אותו 'פנים ישנות ורגועות".

"הוא היה אדם רוחני כשאדם הוא רוחני, אין לו בעיה לעבור לעולם הבא לכן משה ביקש למות מיתת נשיקה כמו אהרון איציק וישראל מתו מיתת נשיקה".

"כל כולו היה נתינה שאנחנו נראה את הצעצועים ובגדים של ישראל ונבכה. שכולם יחקו אותו בנתינה ולייקר רוחניות".

אחיו הרב וייס ביקש מחילה בשם המשפחה ואמר "ואהבת את ה' אלוקיך אנחנו מידת פורענות יש לנו היום אבל בכל מידה ובמידה צריך לאהוב ה' בלי שאלות"

לאחר מכן הספיד הרה"ג רבי שמערל פינקל שספד בבכיות: "מי היה מאמין שאיציק פה שוכב איציק אייכה איך נעלמת בחטף? איפה איציק אני לא מאמין מה קורה איך אפשר לקבל כזה דבר? משפטים תהום רבה יש דברים שאי אפשר להכיל זה תהום אבל זה משפטיך".

"אבא הראש ישיבה זצ"ל התחבר עם איציק ואמר שהוא כבן שלו. קמת במסירות בשבת בבוקר חיכת לאבא לראש ישיבה לעזור לו. השבר הראשון של איציק היה שאבא נפטר. אבא יחד עם כל בית ישראל באים לקבל את פניך".

"ר' יצחק רק היום בחצות למדנו את סוגיית צידוק הדין ביחד עם הסבא המשגיח".

"זכית לשמש את הגרנ"צ פינקל כמה הוא קירב אותך. כלל ישראל חייבים לך טובה תגולל ותפעל שמידת הרחמים תגלול עלינו את הדין" סיים הרב גנס את הספדו.

חמיו הגאון רבי אברהם ויסבלום משגיח בישיבת 'ארחות תורה' אמר מה אנו יכולים לדבר שתי מילים איציק וישראל" וכולם בכו.

"בקרובי אקדש אנחנו מאוד קרובים קרובים לפרוזקטור". ר' אברהם ביקש לומר את פיוטי הסליחות מידת הרחמים ויהי רצון מלפניך שומע קול בכיות הנאמרים ביום כיפור. וכל הקהל חוזר ובוכה.

לאחר מסע ההספדים ואמירת הקדיש יצא מסע הלוויה לבית החיים ברחובות שם ייטמן.

 

מסע הלוויה איציק וייס ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד