י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ישראל תמכור עמדות נשק נשלטות מרחוק למונטנגרו

בטקס חגיגי: שר ההגנה של מונטנגרו ומנכ"ל משרד הביטחון חתמו על הסכם ביטחוני ראשון בין שתי המדינות

ישראל תמכור עמדות נשק נשלטות מרחוק למונטנגרו
עמדות ירי נשלטות מרחוק על רכבי 4X4 ממגונים צילום: אלביט מערכות

בטקס חגיגי במשרד הביטחון בתל-אביב חתמו אמש (ראשון) שר ההגנה של מונטנגרו, פדראג בוסקוביץ' ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם, על הסכם ביטחוני ראשון בין שתי המדינות. בטקס השתתפו גם ראש אגף היצוא הביטחוני, 'סיבט', תא"ל (במיל') יאיר קולס וראש אגף הכספים במשרד הביטחון, ויקטור וייס. ההסכם בין המדינות כולל יצוא של עמדות נשק נשלטות מרחוק מתוצרת חברת 'אלביט מערכות', לצבא היבשה של מונטנגרו, בהיקף של למעלה מ-100 מיליון ₪ (כ-35 מיליון דולר).

עמדות הנשק יותקנו על רכבי 4X4 ממוגנים מסוג Joint Light Tactical Vehicles (“JLTV”) מתוצרת Oshkosh. הן יאפשרו ירי מדויק בתנועה ויופעלו בעזרת ידיות וצגים חכמים על ידי המקלען מתוך הרכב. בכך יספקו העמדות הגנה מלאה לכל הצוות אשר יושב מוגן בתוך הרכב. במסגרת החוזה בין המדינות, 'אלביט מערכות' תבצע אינטגרציה מלאה של עמדת הנשק על רכבי ה-JLTV במהלך תקופה של 3 שנים, ותספק תמיכה לוגיסטית לתקופה של 7 שנים.

ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס: "זה ההסכם הראשון בין משרד הביטחון הישראלי לרפובליקה של מונטנגרו, מדינה שהיא שותפה ובעלת ברית של ישראל. מונטנגרו, כמו מדינות נוספות באירופה, מתמודדות עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, שהתעשיות הביטחוניות הישראליות יודעות לספק להן פתרונות טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר. אנו מצפים להרחיב את שיתוף הפעולה וחילופי הידע עם חברינו ממונטנגרו ומקווים לפתיחת אפשרויות גם מול מדינות נוספות בברית נאט"ו".

שר ההגנה של מונטנגרו, פדראג בוסקוביץ': "בחרנו בהצעה הישראלית של משרד הביטחון וחברת 'אלביט מערכות' לאחר ממחקר שוק מפורט, בהתאם למאפיינים הטכניים והדרישות המבצעיות של צבא מונטנגרו. הניסיון והפתרונות הטכנולוגיים של מדינת ישראל בתחום זה, הופכים אותה לשותפה נאמנה."

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות: "אנו גאים מאוד בהטמעת עמדות הנשק שלנו לצבא היבשה של מונטנגרו. זכייה זו מרחיבה את מאגר לקוחותינו בקרב מדינות נאט"ו ומחזקת את שיתוף הפעולה ההולך וגדל שלנו עם חברת Oshkosh. אנו עדים לצמיחה בביקוש העולמי לעמדות הנשק שלנו, אשר מאות רבות מהן כבר מבצעיות על מגוון פלטפורמות יבשתיות וימיות, ומאמינים שלקוחות נוספים יצטיידו אף הם במערכות המתקדמות והבשלות מתוצרתנו".

אלביט מערכות עמדות נשק נשלטות מרחוק צבא מונטנגרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד