י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הכאוס במערכת הפוליטית

ארדן למנדלבליט: בדוק אפשרות למנות מפכ"ל בממשלת מעבר

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: בדוק אפשרות למנות מפכ"ל בממשלת מעבר

ארדן למנדלבליט: בדוק אפשרות למנות מפכ"ל בממשלת מעבר
הדס פרוש, פלאש 90

עם פיזור הכנסת, זו הפעם השנייה מבלי שהצליחו להרכיב קואליציה ולקראת הליכה לבחירות שלישיות, פנה בימים האחרונים גלעד ארדן השר לביטחון הפנים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לבדוק את האפשרות למנות בזמן הקרוב מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס, בתקופת ממשלת מעבר.

בספטמבר 2018 הודיע השר ארדן כי לא יאריך את כהונתו של רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה, "אינני מתחרט על מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל. עם זאת, היו לנו חילוקי דעות בסוגיות שונות, חלק מהן סוגיות מהותיות כבדות משקל, שבעיניי יש להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה" אמר ארדן. בדצמבר 2018 פרש אלשיך משורות המשטרה ולמחרת מונה ניצב מוטי כהן לממלא מקום המפכ"ל, תפקיד אותו הוא ממלא עד עצם היום הזה. 

"בעבר החלטתי שלא להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים אלה לאור פיזור הכנסת והציפייה כי בעקבות הבחירות תכונן ממשלה חדשה" כתב ארדן למנדלבליט. "אולם לאור שינוי הנסיבות המשמעותי והתמשכות תקופת הבחירות והיציאה למערכת בחירות נוספת - שגם לאחריה אין ודאות שתקום ממשלה - אני מעוניין להביא בפני הממשלה לאישור מועמדים לכהונת קבע".

לפני כחודשיים פורסמה הקלטה במהדורה המרכזית של חדשות 12, בה נשמע המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך מתייחס לכך שמאז עזב את התפקיד, לא מונה לו מחליף, וניצב מוטי כהן משמש מאז כממלא מקום מפכ"ל המשטרה.

"יש מועמדים מצוינים מתוך המשטרה שיכולים להיות מפכ"ל המשטרה משורות המשטרה ושלא יספרו לך אחרת" נשמע אומר רוני אלשיך. "זאת אומרת שמישהו לא רצה למנות מפכ"ל. זה רע מאוד. על פי החוק, למפכ"ל יש עצמאות ואין שום סיכוי שמפכ"ל שהוא ממלא מקום יתנהג בעצמאות".

על פי הדיווח של אביעד גליקמן, כתב המשפט בחדשות 13, מסתמן כי היועמ"ש מנדלבליט יסכים למינוי מפכ"ל קבוע - אולם רק בתנאים מסוימים.

גלעד ארדן אביחי מנדלבליט רוני אלשיך מוטי כהן מפכ"ל המשטרה ממשלת מעבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד