י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הטרגדיה הכפולה

מצמרר: דקות לפני שהתמוטט ונפטר, איציק ז"ל דיבר על מי יחיה

מאות מחבריו הרבים של האברך נעים ההליכות הרב איציק וייס ז"ל שהתמוטט אמש ונפטר במהלך השבעה לבנו, ממאנים לעכל את פטירתו ומספרים על חייו הקצרים שהיו גדושים בעזרה לזולת. מה אמר לאביו דקות לפני שהתמוטט בצהרי היום? ולאיזה ציון היה ממריא בכל שנה?  

מצמרר: דקות לפני שהתמוטט ונפטר, איציק ז"ל דיבר על מי יחיה
האברך ר' איציק וייס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

יממה אחרי פטירתו הפתאומית והטראגית של האברך הצעיר ר' איציק וייס ז"ל שהסתלק בחטף בתוך השבעה על בנו הפעוט ישראל ז"ל ומאות מחבריו הרבים מסרבים לעכל את הבשורה הקשה. 

רבים מחבריו אומרים הבוקר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא מאמינים שאנחנו מדברים על איציק בלשון עבר. הוא היה כל כולו למען השני, הוא נתן את הלב שלו בכל דבר והנה עכשיו הוא נפטר משברון הלב כשנשבר על פטירת בנו הקטן". 

סיפור מצמרר סיפרו בני המשפחה במהלך ההלוויה, על כך שבערך עשרים דקות לפני שהתמוטט, הקריא לאביו ר' שמשון וייס את דברי חז"ל שיש סדר הדורות שכל אחד כתוב לו כמה יחיה ומה הקצבה שלו לחיים ואת מה הוא צריך לתקן, והנשמה הזאת שהתכוון לבנו עשתה את מה שצריך, ואנחנו לא יודעים כמה אדם יחיה, איציק אמר וחיזק את עצמו ש"צריך להתחזק באמונה ולא לשאול שאלות כל אחד חי כמה שצריך". והדברים היו לפלא שעשרים דקות לאחר מכן התלונן שלא חש בטוב והתמוטט לפתע פתאום. 

ר' איציק וייס ז"ל משמאל עומד ביראת כבוד ומקבל את פני ראש הישיבה הגר"א פינקל זצ"ל שחזר לישיבה לאחר שעבר ניתוח

אחד מחבריו של איציק מספר ל'בחדרי חרדים': "איציק היה נוסע כל שנה בכ"א אדר לציון הקדוש של ר' מיילך מליז'ענסק בפולין, הוא היה מחובר לעולם החסידות, הוא ובני משפחתו קשורים לחצר חסידות דז'יקוב ויז'ניץ ואיציק היה פוקד תדיר את חצרו של הרבי בחגים ובמועדים". 

"היה לו לב זהב שלא פלא שבחתונה שלו הגיעו כל החברים אפילו מזמנים שונים ושנים עברו בישיבה, כי כל חייו היו לעזור לשני והוא היה מתמסר לכל אחד בצורה מופלאה ומעוררת השתאות" מספר אחד החברים הטובים. 

"כל בוגרי הישיבה תמיד הזמינו אותו להתארח על שולחנם כשהיה מגיע להתארח לא היה מגיע בלי איזה מתנה עבור המארחים כדוגמת בקבוק יין משובח וכיו"ב".

"אני פשוט לא מצליח לעכל את הטרגדיה הגדולה" מספר ל'בחדרי חרדים' העיתונאי יצחק פלדמן תושב מודיעין עילית וחברו של ר' איציק וייס ז"ל. "כשאיציק למד בישיבה הוא היה נוהג לעלות אליי הביתה, סמוך לישיבה, אחרי סעודות שבת. היינו יושבים ומשוחחים. דבר אחד בלט בכל השיחות עם איציק" מדגיש פלדמן, "החרדה לכבודם של גדולי ישראל. כשמישהו העז להתחכם ולהציע למשל להצביע עבור מפלגה ימנית שאיננה חרדית, איציק היה קם ומוחה בכעס. זה היה בנפשו. הוא לא הבין איך אפשר בכלל לשחק עם הוראה של גדולי ישראל. יחד עם התקיפות על כבודם של גדולי ישראל הוא היה עדין נפש ושקט, צנוע ועניו. הייתה בו ניגודיות זוהרת, והיא אבדה לכולנו".

ר' איציק וייס ז"ל מקבל את ברכת הגר"י אדלשטיין זצ"ל

איציק וייס ז"ל ישיבת מיר ברכפלד טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד