ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מי יהיה פרקליט המדינה?

שי ניצן מסיים; הקרב על זהות המחליף נפתח

היום סיים פרקליט המדינה שי ניצן את תפקידו לאחר שש שנים, השר אוחנה מתלבט את מי למנות במקומו. נציב שירות המדינה פנה אל השר אוחנה והיועמ"ש לממשלה והודיע להם כי הם מחויבים להיוועץ עמו בטרם יגיעו להחלטה 

שי ניצן מסיים; הקרב על זהות המחליף נפתח
השר אוחנה לצד מנדלבליט וניצן צילום: פלאש 90

עם תום כהונתו של פרקליט המדינה שי ניצן אחרי שש שנים בתפקיד, פנה הבוקר (שני) נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, לשר המשפטים אמיר אוחנה וליועמ"ש אביחי מנדלבליט, וכתב להם כי חלה עליהם חובת התייעצות איתו בטרם הטלת התפקיד על מי מהמועמדים.

"כידוע לכם, היום מסתיימת כהונתו של פרקליט המדינה, עוה"ד שי ניצן, וטרם קוימה חובת היוועצות עם נציב שירות המדינה" כתב פרופ' דניאל הרשקוביץ. במכתבו הוסיף, כי "עם השגת הסכמה ביניכם על מועמד/ת, אדון במועמדות. אני מקווה מאוד שהסכמה כזאת תושג בקרוב".

שר המשפטים אמיר אוחנה אוחנה השיב לנציב שירות המדינה "כשאחליט על מי מבין המועמדים, הרי ששמו של אף אחד מהם לא יהיה זר לך. בכוונתי למנות את אחד המועמדים האלה", ופירט את שמותיהם תוך שהוא מבקש את דעתו של הנציב על כל אחד מהמועמדים.

במכתבו הוסיף אוחנה, כי הוא כבר נועץ עד היועמ"ש מנדלבליט, אולם הם לא הגיע לכלל הסכמה - "אך הסכמה כזו אינה ולא יכולה להיות תנאי למינוי או לקיום חובת ההיוועצות".

שר המשפטים אוחנה נפגש בשבוע האחרון עם שלושת המועמדים המובילים מבחינתו, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה דן אלדד, פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) אשרה גז אייזנשטיין והמשנה לפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) אורלי בן ארי גינזבורג. בנוסף, נפגש אוחנה גם עם המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שלמה (מומי) למברגר, שהוא המועמד המועדף על היועמ"ש.

האם מינוי ממלא מקום, מצריך אישור ועדה? היועץ המשפטי לממשלה הבהיר זה מכבר כי בעת ממשלת מעבר, לא ניתן למנות פרקליט מדינה, אלא ממלא מקום. האם השר הממונה, שר המשפטים, חייב להתייעץ טרם המינוי עם היועץ המשפטי לממשלה? תלוי את מי שואלים.

אוחנה כבר החליט שהוא זה שימנה את ממלא מקום פרקליט המדינה, אך טרם הכריז על מי מבין מועמדיו. לעומתו היועמ"ש כבר הודיע כי המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שלמה (מומי) למברגר, הוא המועמד המועדף עליו.

שי ניצן אביחי מנדלבליט פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד