כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מעורר שאט נפש"

האנטישמיות של 'ישראל ביתנו' פורצת גבולות - המפלגה מתנערת מהסגן

מפלגת 'ישראל ביתנו' מגדלת בתוכה אנטישמיים? דברים שכתב סגן ראש העיר חיפה מטעמו של איווט ליברמן, מעוררים סערה ביממה האחרונה ובמפלגה הרשמית מתנערים מדבריו שלדבריהם "מעוררים שאט נפש"  

האנטישמיות של 'ישראל ביתנו' פורצת גבולות - המפלגה מתנערת מהסגן
אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לזר קפלון, סגן ראש עיריית חיפה מטעם 'ישראל ביתנו', העלה בעמוד הפייסבוק שלו דברים מחרידים ומקוממים נגד חרדים ודתיים בישראל.

בפורום לדוברי השפה הרוסית כתב קפלון, כי "90 אחוז מהחילונים משרתים בצבא, בעוד שהדתיים זוללים, ושותים בחסות אלוקים. אל תבלבלו בין המאמינים והקנאים הזומבים. איש אינו פוגע בזכותם של כל אחד להאמין". קפלון אף הוסיף תיאורים מזעזעים שמפאת כבוד הגולשים, לא נזכירם כאן. קפלון סיים את דבריו בכך שאמר כי ישראל ביתנו לא תאפשר "לקנאים לשלוט במדינה זו". 

קפלון כתב את הדברים לפני מספר חודשים והם נחשפו לאחרונה על ידי פעיל הימין יגאל מלכה ופורסמו ב'מקור ראשון'.

בתוך כך, בימים האחרונים מופץ סרטון תעמולתי, בו נראה חבר הכנסת אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו', תוקף את "האורתודוכסים שחיים על חשבוננו". יצוין כי מדובר בתעמולה בשפה הרוסית ממערכת הבחירות הקודמת שתורגמה רק בימים האחרונים לשפה העברית והופצה ברשתות החברתיות.

סגן ראש עיריית חיפה, לזר קפלון ענה ל'מקור ראשון': "אין תגובה".

מפלגת 'ישראל ביתנו', הגיבה לדברי סגן ר"ע חיפה מטעמה לזר קפלון והבהירה כי "תגובת מר קפלון פורסמה בתגובה לפוסט הקורא למצביעים לחזור לרוסיה והיא נכתבה על ידו ללא ידיעה או הנחייה מטעם המפלגה. למרות שהדברים הוצאו מהקשרם הם מעוררים שאט נפש. את תגובתנו בהתאם העברנו למר קפלון".

ישראל ביתנו הסתה נגד חרדים לזר קפלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד