י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מתחמק מאחריות

הרמטכ"ל מתייחס לזיוף נתוני גיוס החרדים: "לא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין"

בנאום שנשא היום הרמטכ"ל כוכבי, הוא התייחס לראשונה בפומבי לחשיפתה של כרמלה מנשה ברשת ב', על אודות זיוף נתוני המתגייסים החרדים לצה"ל ואמר כי "בתחום זה אין ולא יהיה מקום לפשרות, אין ולא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין"

הרמטכ"ל מתייחס לזיוף נתוני גיוס החרדים: "לא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין"
הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייחס היום (שני) לזיוף נתוני גיוס החרדים לצה"ל ואמר כי "אין ולא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין". את הדברים אמר בטקס פרסי ראש המטה הכללי ליחידות מצטיינות לשנת התש"פ, שהתקיים במעמד כל חברי פורום המטה הכללי.

"יושר, אמירת אמת ודיווח אמין הם נשמת אפו של צה"ל - זהו צו מחייב העובר כחוט השני מהמ"מ המדווח למ"פ בעיצומה של הלחימה על היעד, דרך ראש ענף המציג נתונים ומתאר מציאות למפקדיו, ועד לפיקוד העליון המשקף את המציאות הביטחונית לדרג המדיני" אמר כוכבי על הפרסום של הכתבת הצבאית הוותיקה כרמלה מנשה, לפיו הוצגו נתונים שקריים אשר הגדילו בעשרות אחוזים את מספר החרדים שהתגייסו לצה"ל.

"כל תחקיר נדרש להוציא את כל העובדות לאור היום, לנתח אותן מכל כיוון, ולסכם ביושר את המסקנות" אמר הרמטכ"ל, והוסיף "נעשה זאת לעולם בדיוק ובאופן חד ובהיר, תוך הצגת האמת, כל האמת, רק את האמת - ויותר מכך, תוך התמודדות עם השלכות האמת".

בנאומו הבהיר הרמטכ"ל כי "הצגת דברים שלא כהווייתם, היא הפרה של חוזה האמון הקיים בין צה"ל לבין החברה הישראלית, אשר מפקידה בידיו את בניה ובנותיה". עוד הוסיף והבהיר "במקום בו נגלה טעות - נלמד ונשפר, ובמקום בו יתגלה זדון או כוונת מכוון, ננקוט יד קשה. בתחום זה אין ולא יהיה מקום לפשרות, אין ולא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין".

בתחילת החודש נחשף ב'כאן חדשות' כי במשך שנים צה"ל זייף בכוונה תחילה והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו לצבא. זאת, תוך מסירת דיווחים כוזבים לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון.

על פי הפרסום, בשנת 2017 דיווח צה"ל על כך שגויסו 3,070 חיילים חרדים, אך בפועל התגייסו רק 1,300. בצבא הוסיפו לרשימות המתגייסים החרדים גם כאלה שאינם חרדים על פי הקריטריונים שנקבעו וכאלה שאינם דתיים כלל. בעקבות החשיפה, כוכבי הודיע על הקמת ועדה שתבחן את אופן איסוף הנתונים של גיוס חרדים בשנים האחרונות. בראש הוועדה עומד האלוף במילואים רוני נומה, והיא תבחן נתונים מהשנים 2018-2011.

אביב כוכבי גיוס חרדים לצה''ל כרמלה מנשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד