י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המערכת הפוליטית מגנה

"די!" פנייה ליועמ"ש נגד נציג 'ישראל ביתנו'

ארגון בצלמו שיגר הערב פנייה דחופה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה הזמני, בדרישה לפעול לפיטורי סגן ר"ע חיפה מ'ישראל ביתנו', עקב דבריו הקשים נגד המגזר החרדי | סמוטריץ': "האנטישמיות של ‎ליברמן ואנשיו חוצה את כל הקווים האדומים. פשוט די!" | מ"מ ראש העיר מיכי אלפר: "לא נעבור על כך לסדר היום"

"די!" פנייה ליועמ"ש נגד נציג 'ישראל ביתנו'
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש90

ארגון 'בצלמו' פנה הערב (שני) בפנייה דחופה ליועמ"ש לממשלה ולמ"מ פרקליט המדינה החדש, בדרישה לפתוח בחקירה מיידית בגין הסתה ולשון הרע על ציבור הדתי והחרדי במדינה ולפעול לפיטורי סגן ראש העיר בחיפה שהתבטא ביטויים קשים כנגד המגזר הדתי והחרדי.

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' מסר כי "אין מקום לביטויים קשים שכאלה בשום חברה מתוקנת. לא כנגד המגזר החרדי, ולא כנגד של אף מגזר בישראל. נפעל למיגור שיח השנאה שעלול חלילה להביא למקומות שאיננו רוצים בהם".

"הם זוללים, שותים, ו... קטינים בחסות אלוהים. לא נאפשר לקנאים לשלוט במדינה", כך כתב קפלון שעד עתה לא התנצל וסירב להגיב לפניות עיתונאים.

גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "האנטישמיות של ‎ליברמן ואנשיו חוצה את כל הקווים האדומים. פשוט די!".

חבר הכנסת ינון אזולאי בתגובה לחשיפת 'מקור ראשון' על דבריו הקשים והגזעניים של לזר קפלון סגר"ע חיפה מ'ישראל ביתנו': "ישראל ביתנו מגדלת ערוגה של אנטישמים זוללי חרדים לתאבון. דבריו הקשים של הארכי גזען קפלון הינם תוצאה של רוח המפקד. ליברמן ומפלגתו נהפכו למרכז ראשי של אנטישמיות על מצחם חקוק אות קין".

מ''מ ראש העיר חיפה מיכאל אלפר מ'דגל התורה', הגיב לדבריו האנטישמיים של נציג 'ישראל ביתנו' ואמר "מביעים זעזוע ושאט נפש מדבריו האנטישמיים מעוררי הסלידה של מר לזר קפלון, לא נעבור על כך לסדר היום".

מוקדם יותר הגיב לדברים יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון לגלי צה"ל ואמר, "כל ההסתה הזאת של מדינת הלכה היא שקרית, זדונית וגזענית. הכל בשביל לאסוף כמה קולות. שמעתי היום על סגן ראש עיר בחיפה מ'ישראל ביתנו' איך הוא מסית נגד החרדים. אנשים כאלו שמסיתים נגד ציבור של מיליון איש בישראל בשביל לקבל כמה קולות ולגרום לשנאה בעם".

דרעי הוסיף והבהיר בשידור חי, כי אם היה זה נציג מש"ס הוא היה מפוטר בתוך שתי דקות, אבל ב'ישראל ביתנו' זה עובר בשקט והוא עדיין נושא בתפקיד סגן ראש עיר.

לזר קפלון ישראל ביתנו מיכי אלפר בצלאל סמוטריץ בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד