ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ברוך דיין האמת

בעל הייסורים מבני ברק: רבי משה כהן ז"ל

אבדה גדולה: הרב משה כהן, מדמויות ההוד בבני ברק, הלך לעולמו לאחר שנות ייסורים קשים ומרים שקבלם באהבה ובדומיה • מה ביקש שלא יכתבו במודעות? ומה התבטא עליו המקובל הרב מנדל זצ"ל?

בעל הייסורים מבני ברק: רבי משה כהן ז"ל
הרב משה כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר לבית עולמו בעל הייסורים הרב משה כהן ז"ל, מקורבו של האדמו"ר מלעלוב זצ"ל, שנפטר לאחר שנות ייסורים בגיל 68. 

רבי משה בן עליזה היה נכה צה"ל וחזר בתשובה לפני שנים רבות. היה מקורב מאד לחסידות לעלוב ולאדמו"ר הקודם רבי שמעון מלעלוב זצ"ל.

הוא נפצע במלחמת יום הכיפורים ומאז היה מרותק לכיסא גלגלים. היא מביאים אותו בקביעות לטישים בחצר הקודש לעלוב והאדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב גם אמר עליו שאפשר לתת לו קוויטלא'ך "כי יש לו מח מזוכך" ('ריינער מח'). 

קשר מיוחד היה לו עם הגאון הצדיק המקובל רבי חיים משה מנדל זצ"ל, מצדיקי הדור שהיה מגיע לבקרו והתבטא עליו כי "הוא אחד האנשים שהדור עומד עליהם". 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי, "תמיד היה עם חיוך ושמחה, יהודים סיפרו על ישועות מברכותיו שהיו עושים רושם. היה צנוע ונחבא אל הכלים. היה קשור מאד לצדיקי הדור".

גם המקובל הרב יהודה זאב ליבוביץ זצ"ל, דיבר על נשמתו הגדולה והגבוהה של רבי משה כהן, שהיה מלופף בייסורים קשים ומרים - אך תמיד היה שמח. 

לבקשתו ועל פי צוואתו, ביקש שלא לכתוב את המילה זצ"ל ותואר רב במודעות האבל ועל גבי המצבה. 

הלווייתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 15:00 בצהריים מביתו מרחוב דונולו 10 בבני ברק לחלקת חרדים בשער החסד בבית העלמין ירקון שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד