י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"החלטה המנוגדת למנהל תקין"

מינויו של השר אמיר אוחנה לא עובר בשקט

המינוי למ"מ פרקליט המדינה לא עובר בשקט: משמר הדמוקרטיה הישראלית הודיע כי המינוי של עו"ד אורלי בן-ארי היא "החלטה המנוגדת לכללי מנהל תקין"

מינויו של השר אמיר אוחנה לא עובר בשקט
הדס פרוש, פלאש 90

המינוי למ"מ פרקליט המדינה לא עובר בשקט: משמר הדמוקרטיה הישראלית הודיע כי המינוי של עו"ד אורלי בן-ארי היא, "החלטה המנוגדת לכללי מנהל תקין".

בהודעה ששיגרו לכלי התקשורת נכתב כי, "החלטת השר אוחנה למנות את עו"ד אורלי בן-ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה היא החלטה המנוגדת לכללי מנהל תקין. היא מנוגדת לעמדת היועמ"ש, שלהמלצתו בסוגיה זו יש לתת משקל מכריע; והיא מבוססת על שיקולים זרים ולא ענייניים. לא נעבור על כך בשתיקה".

כזכור, מוקדם יותר היום (שלישי) הגיע שר המשפטים אמיר אוחנה כי "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי - קיבלתי החלטה. אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו".

שופטת העליון ופרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, אמרה לאסתי פרז בתכנית בחצי היום בכאן רשת ב' כי, "מדובר בתקופת מעבר וזה טבעי שייבחר אחד מהמשנים, אחר כך יבחרו אדם למשך שנים - בתקופה כל כך רגישה אני מאמינה שהשר והיועמ"ש יכולים להגיע להבנות ולא צריך לנהל את זה בתקשורת".

לדברי ארבל, "אני בטוחה שהשר מבין שיש משמעות לעמדתו של היועמ"ש - לכן כל הוויכוח הוא מיותר". עוד הוסיפה כי, "בלי לגרוע מהמועמדת שנבחרה - בתקופת מעבר טבעי שיבחרו מתוך ארבעת המשנים לפרקליט".

אמיר אוחנה שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד