י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסתה פרועה

הסתה פרועה: "החמור החילוני ימשיך למות עבור המשתמטים"

במאמר מסית נגד הציבור החרדי שמתפרסם היום בעיתון הארץ, יוצא הפרשן הבכיר של העיתון - נחמיה שטרסלר, נגד הטענות שעלו על כך שיש לוותר לחרדים על גיוס לטובת השתלבותם בשוק העבודה • החרדים דואגים ששום לוויה צבאית לא תהיה בבני ברק או במאה שערים

הסתה פרועה: "החמור החילוני ימשיך למות עבור המשתמטים"
קמפיין הסתה בפייסבוק צילום: מתוך פייסבוק

הפרשן הבכיר של עיתון 'הארץ', לא מפספס את ההזדמנות ומצטרף לקולות המסיתים נגד החברה החרדית.

במאמר שמפרסם היום (שלישי) נחמיה שטרסלר בעיתון 'הארץ', הוא מתייחס לסוגיית גיוס החרדים שעלתה לכותרות עקב הנתונים המזוייפים לכאורה שפרסם צה"ל בנוגע לכמות המתגייסים החרדים. שטרסלר משתלח בצורה קשה בחרדים וטוען כי החרדים דואגים ששום לוויה צבאית לא תצא מבני ברק או ממאה שערים.

"אם מותר לגלות סוד פנימי מהעיתון" כותב שטרסלר, "בימים האחרונים התקבלו במערכת "הארץ" מאמרים רבים של כותבים חיצוניים, שרוצים להביע דעה בנושא חם שקורע את החברה: גיוס החרדים לצה"ל. זו תוצאה של ה"גילוי" שצה"ל לא דיווח אמת על נתוני הגיוס, כך שמספר החרדים שמתגייסים נמוך ממה שדווח".

"הדבר המעניין הוא" מסביר הפרשן, "שלכל המאמרים הללו כיוון דומה. כל הכותבים אומרים שאין סיכוי לגייס את החרדים, שזה מאמץ לריק, ולכן יש לפתור את הבעיה באמצעות שחרורם המלא משירות צבאי. פתרון מעניין לבעיית "השוויון בנטל": הגדלת האפליה. הדבר האמיץ והנכון: פטור לכל החרדים".

שטרסלר מתייחס בדבריו למאמרים שפורסמו מעל גבי העיתון, בו הכותבים הגיעו למסקנה שאין סיכוי לגיוס חרדים בישראל ועל כן יש להעניק להם פטור גורף לטובת השתלבותם בשוק העבודה.

"מי שתומך בפטור לחרדים" הוא כותב "רוצה לתת גושפנקא חוקית לאפליה הכי גדולה שיש אצלנו: שום לוויה צבאית בבני ברק או במאה שערים"

כאן שטרסלר עובר להסתה פרועה נגד החרדים וכותב, כי "הכניעה הטוטלית הזאת של החילונים מדהימה. הם מוכנים לחיות במצב שבו החמור החילוני (והדתי) ימשיך למות בעבור המשתמטים. הם מוכנים לחיות בעולם שבו רק האמא והאבא החילונים (והדתיים) לא יישנו בלילה מרוב דאגה. הם רוצים לתת גושפנקא חוקית לאפליה הכי גדולה שיש אצלנו: שום לוויה צבאית בבני ברק או במאה שערים. וזאת, למרות שהחרדים עצמם יודעים שההשתמטות מנוגדת ליהדות. משה רבנו בכבודו ובעצמו יצא נגד המשתמטים משבטי גד וראובן: "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?".

נחמיה מתייחס לטענות שעלו על כך שעל המדינה לתת פטור לחרדים לטובת השתלבותם בשוק העבודה: "חיים רמון מעריך שאם החרדים יקבלו פטור מגיוס, שני שלישים מהם יעזבו את הישיבות ויעברו לשוק העבודה. זו תקווה חסרת בסיס" מבהיר שטרסלר, "לגבר חרדי שיקבל פטור מגיוס יהיה כדאי להמשיך להיות אברך בכולל ולא לעבוד. הגבר החרדי לא יוותר כל כך בקלות על החיים הטובים שהכולל מעניק לו, ועל המעמד הגבוה שהוא זוכה לו בביתו ובחברה החרדית".

"מדוע שייצא לעבודה קשה עם שעות נוקשות ותגמול נמוך (הרי הוא לא למד לימודי ליבה), כאשר המדינה מעניקה לו קצבת אברך, הכולל מעניק לו קצבה נוספת, יש לו סיוע בשכר דירה, הנחות בביטוח לאומי ובמס בריאות, הנחות במעונות יום ועוד הטבות רבות? זה נחמד שרמון מציע לבטל את כל הקצבאות הללו. הוא כנראה שכח שלחרדים יש 16 מנדטים. ומדוע לא ביטל את הקצבאות כאשר היה שר עם כוח?"

נחמיה מעלה רווח נוסף לטענתו בגיוס חרדים וכותב, כי "יש עוד תועלת חשובה מגיוס החרדים, עצירת הנטייה ימינה שלהם. קל להיות לוחמני ותוקפני כאשר הבן שלך בישיבה מוגנת. עזר ויצמן, למשל, שינה את גישתו בקשר לשלום עם מצרים, לאחר שבנו, שאולי, נפצע קשה במלחמת ההתשה".

"לשירות בצה"ל יש גם תועלת מעשית. חרדים שמשרתים בצבא זוכים לקבל השכלה בסיסית, שמוענקת להם בשנת שירותם השלישית. חלקם אף רוכשים מקצוע טכנולוגי. לכן צעיר חרדי משוחרר הוא זה שיגיע לשוק העבודה. ואין גם לשכוח שצה"ל משמש כור היתוך לחברה הישראלית המגוונת".

"לתת פטור גורף לחרדים זו בעצם התנשאות. זו בעצם אמירה שהם לא טובים מספיק לשרת איתנו. אבל מי שרואה בחרדים אנשים כמוהו, שווי זכויות וחובות, חייב לתמוך בגיוסם לצה"ל כמו כולם, בגיל 18, בלי הקלות, בלי מכסות ובלי תרגילים. כל פתרון אחר הוא מעוות, לא צודק וסופו מרד של החילונים".

נחמיה שטרסלר עיתון הארץ גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד