י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בעיטה בבטן עבורי"

צפו: יאיר לפיד מתעניין בביקור הרבי מסאטמר

מה קרה כשבאמצע 'פודקאסט' של יאיר לפיד יחד עם יהודה משי זהב, התעניין יו"ר יש עתיד בביקורו של הרבי מסאטמר. 'בחדרי חרדים' עם ההסברים של משי זהב על הביקור "אי אפשר להשוות את הרבי לראד סאלח" • צפו בוידאו

צפו: יאיר לפיד מתעניין בביקור הרבי מסאטמר
הרבי מסאטמר במירון בשנת תש"פ צילום: ארי ק.

במסגרת "לפידקאסט" של ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) שהשיק בתקופה האחרונה 'פודקאסט' (תסכית) בה הוא משוחח עם אישים בחברה הישראלית, שוחח לפיד עם יו"ר זק"א יהודה משי זהב, בעברו מאנשי 'העדה החרדית' הקיצונית וכיום בניו מתגייסים לצה"ל. משי זהב כזכור, אף הדליק משואה ביום העצמאות. 

במסגרת הדו שיח בין השניים, התעניין לפיד בביקורו ההיסטורי של האדמו"ר מסאטמר בישראל בחודש האחרון, ביקור שעורר פולמוס נרחב בישראל. 

"מסקרן אותי הביקור של הרבי מסאטמר שהיה פה עכשיו והדבר הגדול שהיה סביבו. זה צבט לך בלב?" שאל לפיד את משי זהב.  

משי זהב השיב שהוא ארגן פעמיים את הביקור של אביו הרבי ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל שערך בישראל בזמן שהיה מאנשי 'העדה החרדית' "זה היה דיי דומה למה שהיה היום, הייתי המוביל והמארגן, הייתי בסרט הזה". סיפר משי זהב. 

"שמעתי עכשיו את כל הוויכוחים שהוא בא לארץ", לדברי משי זהב צריך להסתכל על זה בצורה אחרת "מצד אחד יש לו את האידאולוגיה, את הקו האנטי ציוני ואנטי מדינת ישראל וכו', אבל בסוף הוא יהודי כמוני מתפלל כמוני עושה חסד באמת, עולם של חסד יש להם".   

"אבל אם אני אני ישווה את הרבי לראד סאלח הוא לא רוצה להרוג אותנו זה משו אחר לגמרי, אז נכון זה שכיבדו שפתחו לו וסגרו לו כבישים זה מעצבן אותנו, ויש טענות על מדינת ישראל אבל בסוף צריך לדעת להכיל את זה".

לסיום סיפר משי זהב כי הוא זוכר כשהרבי מסאטמר, רבי יואליש זצ"ל, שהיה גדול הלוחמים והקנאים נגד התנועה הציונית, נפטר, היה כתוב בעיתון "נפטר שונא מדינת ישראל  - אוהב עם ישראל". לפיד ענה שהמשפט הזה הוא בעיטה בבטן עבורו. 

האדמו''ר מסאטמר יאיר לפיד יהודה משי זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד