י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מה פוטין זומם?

מה פוטין זומם? אנשי עסקים ישראלים גורשו מרוסיה לישראל

מתיחות בין ירושלים למוסקבה: דיווחים כי השלטונות הרוסים גרשו לישראל אנשי עסקים ישראליים, בהם גם מנהלי חברות גדולות. לפני שבועיים רוסיה סרבה להכניס למדינה 29 אזרחים ישראלים

מה פוטין זומם? אנשי עסקים ישראלים גורשו מרוסיה לישראל
רוסיה צילום: ארכיון

עדיין לא הסתיימה לה סאגת נעמה יששכר, ונראה כי פרשיה חדשה מתחילה. רק בשבועיים האחרונים סורבה כניסתם של 29 אזרחים ישראלים לרוסיה, בהם גם אנשי עסקים בכירים ומנהלי חברות ישראליות מהשורה הראשונה. כך דווח ב-ynet.

משרד החוץ ושגרירות ישראל ברוסיה לא יודעים להניח את האצבע על מקור ההוראה, והאם הגיע מלמעלה או שמדובר בצירוף מקרים בלבד.

על פי הדיווח ב-ynet, ב-23 מקרים מדובר בסירובי כניסה מ-13 טיסות של אל על לנמל התעופה דומודדובו. בנוסף יש עוד שישה מגורשים מנמל התעופה שרמטייבו בטיסות אחרות שאינן של אל על.

ב'חדשות 12' דווח כי רק לפני יומיים גורשו 11 ישראלים, מתוכם שמונה אנשי עסקים בכירים מאוד - כולל נציגים של גוגל ואפל ישראל. אנשי העסקים הבכירים עוכבו לחקירה ממושכת, ולאחר 12 שעות הם גורשו לארץ. לטענת הרוסים הם גורשו כיוון שלא היו מצויידים בויזת עבודה מתאימה. טענותיהם של הנוסעים כי זו לא הפעם הראשונה בה הם מגיעים לרוסיה לצורך זהה, לא הועילו.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לגבי סירוב כניסתם וגירושם של שמונת אנשי העסקים הישראלים: "משרד החוץ מכיר את המקרה. הקונסולית במוסקבה יפה אולביצקי הייתה בקשר עם הקבוצה וניסתה לסייע, אבל לצערנו השלטונות הרוסיים החליטו שלא לאפשר את כניסתם".

רוסיה גירוש משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד