ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הלוויה רבת משתתפים

הקהילה התגייסה: ג'רזי סיטי נפרדה מהשוטר שנרצח בטבח • צפו

השוטר ג'וזף סילס היה להרוג הראשון בטבח הנורא שבצעו בשבוע שעבר שני היורים האנטישמיים בג'רזי סיטי, באירוע בו נהרגו שני חרדים במכולת הכשרה במקום. הוא הובא למנוחות בלוויה רבת משתתפים • הקהילה היהודית התגייסה לסייע לאלמנתו שנותרה עם חמישה ילדים

הקהילה התגייסה: ג'רזי סיטי נפרדה מהשוטר שנרצח בטבח • צפו
השוטר שנרצח בניו ג'רזי צילום: באדיבות המצלם

השוטר ג'וזף סילס, הובא למנוחות בהלוויה רבת משתתפים. השוטר השאיר אחריו אשה וחמישה ילדים. ג'וזף נהרג ביום שלישי האחרון על ידי שני רוצחים שרצחו בנוסף שני חרדים וכן עובד מקומי.

הוא היה הראשון שנורה ונרצח במסע הירי בג'רזי סיט. ג'וזף סילס היה בלש ששירת במשטרה 18 שנים. ברשתות החברתיות החרדיות פורסמה בקשה לסייע כספית לאלמנתו שנותרה עם חמישה ילדים יתומים, "הוא הקריב את עצמו, בואו נתאחד ונתרום בנדיבות לזכרו", נכתב בבקשה.

תוך מספר שעות בלבד גייסה הקהילה היהודית החרדית סכום של 48,000 דולר למשפחתו של בלש משטרת ג'רזי סיטי ג'וזף סילס, אב לחמישה ילדים, שנרצח באופן טרגי בטבח בעיר ג'רזי סיטי ביום שלישי האחרון.

כ-1,400 תורמים נדיבים פתחו את כיסם ותרמו כמעט כפול מהיעד המקורי שנקבע - 25,000 דולר, אך הושגו כמעט 50,000 דולר. ממש קידוש השם.

סילס, שוטר ששירת 18 שנה במשטרה כבלש, היה הראשון שנהרג בטבח שאירע ביום שלישי האחרון במרכול חרדי בג'רזי סיטי. הוא היה נשוי ואב לחמישה ילדים.

חבריו למקצוע סיפרו כי הוא היה איש משטרה אהוב, שעשה רבות כדי לסלק אקדחים מרחובות העיר ג'רזי ופעל לעתים קרובות בבגדים אזרחיים - מה שבסוף עלה לו בחייו.

בנוסף להלוויה של השוטר, אתמול ילדי החיידר שבעצמם ניצלו מטבח מחריד שתכננו שני הרוצחים בג'רזי סיטי, עמדו בשורה יחד עם תושבי העיר החרדים ברחוב וחלקו כבוד אחרון לגוי שהציל יהודי ושילם על כך בחייו.

דאגלס מיגל רודריגז, בן 49, היה עובד מקומי שנרצח בתוך המרכול הכשר לאחר שסייע בהצלת קרבן חרדי פצוע. שנרצח בירי במרכול הכשר בג'רזי סיטי, עזר להציל לקוח חרדי פצוע.

לקוח חרדי בשם חיים דויטש הגיע בשבוע שעבר ביום שלישי אחר הצהריים עם בן דודו משה הערש הי"ד שנרצח בפיגוע - למרכול. חיים דויטש נפצע ונמלט לעבר הדלת האחורית.

רודריגז, מהגר לא יהודי מאקוודור שעבד בחנות, פתח את הדלת האחורית עבור חיים דויטש שהצליח לברוח למקום מבטחים, אולם רודריגז עצמו נורה ונהרג כשניסה להימלט.

ג'רזי סיטי ניו ג'רזי חרדים בניו ג'רזי רצח בניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד