י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המערכת המשפטית סוערת

מ"מ פרקליטת המדינה: "לא מתכוונת להיכנע; סומנתי על ידי שי ניצן"

הנושא שבראש הכותרות היום, הוא מינוי ממלאת המקום של שי ניצן שסיים אתמול את תפקידו כפרקליט המדינה לאחר שש שנים. היועמ"ש שיגר מכתב לשר כי המינוי לא ראוי ומחר צפויים השניים להיפגש בטקס חילופי פרקליט המדינה. מ"מ הנבחרת מבהירה כי אין בכוונתה להיכנע ללחצים וכך גם השר  

מ"מ פרקליטת המדינה: "לא מתכוונת להיכנע; סומנתי על ידי שי ניצן"
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט צילום: תומר נוירברג, פלאש 90

בעין הסערה: היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט ושר המשפטים אמיר אוחנה ייפגשו, בטקס חילופי פרקליט המדינה מחר (רביעי) בשעה 11:00 במשרד המשפטים.

המינוי של עו"ד אורלי בן-ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, במקומו של עו"ד שי ניצן, לא מפסיק להסעיר את המערכת המשפטית. חן מענית, ‏‏‏‏פרשן המשפט של 'גלובס', צייץ בטוויטר וכתב "גורמים בפרקליטות אומרים לי שמופעלים על עו"ד אורלי בן-ארי לחצים אדירים מתוך המערכת לוותר על המינוי".

שעות ספורות לאחר מכן, הבהירה בן ארי כי הדבר לא ירתיע אותה. אבישי גרינצייג, כתב המשפט של 'גלובס', ציטט את מ"מ פרקליט המדינה הנבחרת, אורלי בן ארי, שאמרה למקורביה כי היא "לא מתכוונת להיכנע ללחצים עליי לוותר על המינוי. סומנתי על ידי שי ניצן שלא קידם אותי".

שר המשפטים המותקף על ידי מערכת המשפט, התראיין אחר הצהרים בכלי התקשורת, הצדיק את המינוי והבהיר כי במידה והיועמ"ש יפנה לבג"ץ נגד המינוי, "אעמוד על הרגליים האחוריות".

"היא בשר מבשרה של הפרקליטות. לא הבאתי מישהי מבחוץ שיגידו שהיא סוס טרויאני" אמר אוחנה לתכנית קלמן וסגל ב'כאן 11'. "היא הקדישה לפרקליטות את רוב חייה. בפרקליטות מרכז הקפיצו מישהי חמש דרגות, את בן ארי הקפצתי שתיים" אמר.

"מכל המעומדים המוכשרים לתפקיד רק למברגר ראוי? כל אחד מהמועמדים היה עם ותק מאוד רחב, בין 25 עד 30 שנה בפרקליטות, בן ארי היא בעיניי האדם הנכון עם ניסיון של 28 שנים בפרקליטות". לאחר מכן תקף אוחנה את הטענות נגד המינוי ואמר כי אינן עומדות במבחן המשפטי: "אלף פרקליטים, רק אדם אחד במתחם הסבירות? זאת טענה לא רצינית אני לא יכול לקבל את זה. בן ארי היא סוס טרויאני? יש נגדה חשד לעבירת משמעת? כלום".

על טענות נציב שירות המדינה שאמר כי אוחנה טרם מילא את חובת ההתייעצות אמר: "אני מתפלא על נציב שירות המדינה, בן ארי עומדת בכל הקריטריונים. לא ליועץ המשפטי ולא לנציב יש אף טיעון משכנע מבכינת החוק – שהם דואגים לטרוח ולהזכיר".

בראיון לעודד בן עמי ב'חדשות 12' אמר השר אוחנה, "ניסיתי מאוד לשכנע את מנדלבליט להסכים למינוי כי לא רציתי את העימות הזה. זו תהיה טעות אם היועץ לא ישנה את דעתו". לדבריו, "אם נגיע לבג"ץ אני אעמוד על הרגליים האחוריות. אני לא מתכוון להרכין את ראשי בפני מי שלא מוסמך להחליט על המינוי הזה".

בתוך כך, הכתב אביעד גליקמן מדווח ב'ערוץ 13' על פגישה ראשונה שהתקיימה בין היועץ המשפטי לממשלה לאורלי בן ארי, אחרי החלטת השר אוחנה למנותה. הפגישה נערכה בלשכתו של מנדלבליט ובמהלכה הבהיר מנדלבליט לבן ארי: "זה לא עניין אישי נגדך אלא עניין מערכתי".

לדבריו, גורמים בסביבתה של בן ארי אמרו כי היא בהרגשה לא נעימה מהתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה כלפיה.

אביחי מנדלבליט אמיר אוחנה פרקליט המדינה אורלי בן-ארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד