כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סרבני האחדות

'האיחוד הלאומי' נגד 'הבית היהודי': "לא נענו לקריאתנו - לא לומדים מהעבר"

קרב בצמרת הציונות הדתית. לא נותר עוד הרבה זמן לחיבורים פוליטיים עד להגשת הרשימות לכנסת ה-23 ובבית היהודי מסרבים לעת עתה לאיחוד מפלגות עם 'האיחוד הלאומי', למרות הסקרים שמנבאים להיעלמות השתיים | ב'איחוד' מאשימים: "מי שקודח חור בחדרו מטביע גם את מי שנמצא בחדר ליד"

'האיחוד הלאומי' נגד 'הבית היהודי': "לא נענו לקריאתנו - לא לומדים מהעבר"
בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ צילום: Ben Dori/Flash90

שבוע לאחר שהוכרז על הקדמת הבחירות באופן משמעותי, הקרבות בתוך הציונות הדתית חוזרים ביתר שאת, כשהפעם ב'איחוד הלאומי' מציעים להתאחד באופן מלא עם 'הבית היהודי' ולצאת לפיירמריז, לבחור את הרשימה לכנסת ואת היו"ר שיעמוד בראש הרשימה.

ב'בית היהודי' מפרשים את המהלך, כניסיון להדיח את היו"ר המכהן הרב רפי פרץ, שנבחר לאחר פרישת השר נפתלי בנט ומאשימים את בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד בניסיון ההדחה, כאשר ברקע גם הקרב הצפוי מול אנשי 'עוצמה יהודית', שידרשו מיקום ריאלי לאחר שכבר הוכיחו כי הם ששווים ששני מנדטים.

מנכ"ל 'האיחוד הלאומי' יהודה ולד, פרסם היום (שלישי) הודעת עדכון לחברי מרכז המפלגה, בה תקף את התנהלות 'הבית היהודי' ואמר כי "אם חפצי חיים אנו, אם אנו רוצים שלרוח הגדולה של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל תהיה נציגות פוליטית משמעותית שתגשים את אותה רוח במרחבי העשייה - חובה עלינו לחשב מסלול מחדש".

ב'איחוד הלאומי' אומרים כי הם מובילים את האפשרות לאיחוד המפלגה באופן מלא, גם איחוד המוסדות למפלגה ציונית דתית אחת גדולה, שתחבר את הרשימה לכנסת בצורה דמוקרטית, באופן של פריימריז פתוחים, אולם ב'איחוד' טוענים כי "לצערנו עד כה חברינו בבית היהודי לא נענו לקריאתנו".

"בסופו של יום אנו באותה סירה ומי שקודח חור בחדרו מטביע גם את מי שנמצא בחדר ליד", מוסיפים להאשים באיחוד הלאומי, "אנו מאמינים שאנשי הבית היהודי יתעשתו ויבינו שזהו צו השעה".

ב'איחוד הלאומי' התייחסו גם לשיחות עם 'עוצמה יהודית', כאשר לאחר הבחירות הקודמות כוחה התברר לחלוטין. "אנו פועלים לחיבורים עם גורמים נוספים בציונות הדתית מתוך הבנה שכל פיצול ופילוג מעמיד בסכנה את מחנה הימין כולו", כשהם תוקפים ואומרים כי "לצערנו יש כנראה מי שלא לומד מטעויות העבר".

האיחוד הלאומי הבית היהודי הבית היהודי פריימריז רפי פרץ בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד