י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסאגה חוזרת ובגדול

האם הבד"צים יובילו את המאבק נגד פניציה

בעקבות שמועות סותרות, על כך שסימן ההיכר של פניציה (משולש בצורת האות פ') נעלם לאחרונה מחלק ממוצרי הזכוכית של המפעל מחלל השבת, מסתמן טוויסט בעלילה, לפיו גופי הכשרות יובילו בעצמם את המאבק

האם הבד"צים יובילו את המאבק נגד פניציה
מפעל פניציה בירוחם צילום: משה שי - פלאש 90

מאבק השבת: שמועות סותרות על כך שסימון הפ' של מפעל פניציה מחלל השבת, נעלם מחלק מתוצרת המפעל, הובילו להצעה שהעלו כמה מהרבנים המטפלים בנושא, לפיה הבד"צים יוסיפו בעצמם כיתוב מיוחד שידגיש שהבקבוק יוצר במפעל שאין בו משום חילול שבת.

לפי השמועות שהוכחשו על ידי פניציה, החשש הוא שפניציה מסמנת את שמה רק על מארזים חיצוניים ולא על הבקבוקים, לפחות על חלקם, ואם הדבר נכון הרי ששומרי שבת הנמנעים מלרכוש את תוצרת פניציה בגלל חילולי השבת במפעל, יתקשו לעשות זאת.

על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', רבנים העוסקים בדבר הציעו שבכל מקרה מן הראוי היה שגופי הכשרות יציינו על האריזה לא רק את כשרות המוצר, אלא גם אם מפעל המזון שומר שבת, וגם אם האריזה יוצרה במפעל שומר שבת.

בתוך כך נודע עוד ל'בחדרי חרדים' כי יצחק גולדקנופף מזכיר וועדת הרבנים לענייני השבת, היה במעונו של ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, כדי לדון עמו בעניין מפעל פניציה מחלל השבת.

כזכור, במהלך השנה האחרונה הייתה מתקפה תקשורתית בעיתונות החילונית נגד הציבור החרדי, על כך שהוא נמנע מלרכוש בקבוקים מתוצרת מפעל פניציה מחלל השבת, וזאת לאחר שהמגעים מול וועדת הרבנים לענייני השבת לא צלחו.

אם הבד"צים אכן יצטרפו רשמית למאבק, ניתן לשער שהסאגה כולה תיפתח מחדש.

מפניציה נמסר כאמור בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מייצרים את הבקבוקים כרגיל, ללא שינוי".

פינציה בקבוקי זכוכית חילול שבת יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד