י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ההשקפה היא לפני הפוליטיקה"

חשיפת 'בחדרי' > 'דגל' דורשים מש"ס שלא לאשר את ההארכה

מחר צפוי השר לשירותי דת מש"ס לחתום על מסמך שיאשר את המשך כהונתו של רב העיר ירושלים הגר"א שטרן, אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי ב'דגל' פונים לש"ס בדרישה שלא לאשר את המינוי: "גם הרב עובדיה יוסף פעל נגד המינוי" | כיצד יגיבו בש"ס לדרישה הליטאית, שעות יגידו

חשיפת 'בחדרי' > 'דגל' דורשים מש"ס שלא לאשר את ההארכה
גפני/הרב שטרן/ השר וקנין צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש/מרים אלסטר, פלאש 90

פקיעת כהונתו של רב העיר ירושלים הגאון הרב אריה שטרן, ממשיכה להעסיק את המערכת הפוליטית החרדית, כאשר ההתנגדות להארכת כהונתו מעוררת זעם בקרב בכירי הסיעה האשכנזית, שפונים לתנועת ש"ס, שלא לאשר את המשך כהונתו של הרב שטרן.

עד מחר ניתן לציבור, להעניק את הערותיהם לתקנות עליהן צפוי לחתום השר לשירותי דת מש"ס יצחק וקנין, מדובר בתקנות שאושרו על ידי משרד המשפטים והמשנה ליועמ"ש ארז קמניץ, המעניקים אישור להאריך את מינוי הרב עד לחצי שנה, לאחר הרכבת הממשלה.

האישור של משרד המשפטים, ניתן בעקבות כוונה של המשרד לשירותי דת לתקן את החקיקה ולהאריך את מועד פרישת הרבנים, שעומד היום על גיל 75 לגיל 80 והנושא אף עלה במו"מ הקואליציוני לאחר הבחירות לכנסת ה-21.

כעת, יממה קודם שהשר לשירותי דת יכריע, האם לחתום על התקנות שיאריכו את תקופת כהונתו של הרב שטרן, העבירו ב'דגל התורה' דרישה לש"ס, שלא לאשר את הארכת המינוי.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'בחדרי חרדים' כי "ההשקפה היא לפני הפוליטיקה, וגם הרב עובדיה יוסף פעל נגד המינוי ואנו דורשים כי ש"ס שהאחריות העניין נמצאת אצלה, תמנע את ההארכה".

לטענת 'דגל התורה', "ש"ס הם המבצעים והם התחילו בתהליך. הם אלה שפנו למשנה ליועמ"ש לממשלה ולכן הם אלה שצריכים לשאת באחריות ולזכור שהרבנים מתנגדים למינוי".

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', בשבועות האחרונים התנהלו שיחות של ממש מתחת לפני השטח, בניסיון לייצר נוסחה שתאריך את כהונתם של מספר רבני ערים.

מדובר בדיל שנועד בשלב הראשוני להעביר תקנות שאושרו על ידי משרד המשפטים - ועליהם צפוי לחתום השר לשירותי דת - הנשענים על הוראות של היועץ המשפטי לממשלה, לפיהם ניתן להאריך את כהונתם של משרתי ציבור שכהונתם מסתיימת בתקופת בחירות. היוזמה היא להחיל את הוראות אלו גם על רבנים שאמורים לסיים את תפקידם בשבועות אלו, כך שהם יישארו בתפקידם, חצי שנה לאחר הרכבת הממשלה.

במסגרת הדיל, הוצע כי תקנות אלו יחולו על שלושה רבנים, כך שכהונתם תוארך בחצי שנה לאחר הרכבת הממשלה, על פי הסכמה חוצת מפלגות כך שכל אחת תקבל רב משלה שתפקידו יוארך עד לאחר הרכבת ממשלה.

לפי הדיל שנרקם, הציונות הדתית ביקשה להאריך את כהונתו של הרב אריה שטרן מירושלים, בש"ס ביקשו להאריך את כהונתו של הרב אליהו מלכא רבה של כרמיאל ושתי המפלגות יחד הציעו ל'דגל', להאריך במסגרת הדיל את תפקידו של הרב יוסף שיינין, רבה של אשדוד.

דגל התורה תנועת ש"ס הרב אריה שטרן רב עיר הארכת כהונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד