י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחר תוגש עתירה לפסול המינוי

הפרקליטה הנבחרת על שי ניצן: "היטלר" ו"אל קאעידה"

מחר צפויים להגיש סיעת 'המחנה הדמוקרטי' וכן התנועה לאיכות השלטון, עתירה לבג"צ נגד מינויה של אורלי בן ארי, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה | הערב התפרסם ב'ערוץ 13', כי הפרקליטה הנבחרת התבטאה בעבר נגד שי ניצן וכינתה אותו "היטלר" 

הפרקליטה הנבחרת על שי ניצן: "היטלר" ו"אל קאעידה"
אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון ויו"ר 'המחנה הדמוקרטי' ניצן הורוביץ, צפויים לעתור מחר (רביעי) לבג"ץ, נגד מינוי אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה.

הפרשן המשפטי של 'ערוץ 13', ברוך קרא, דיווח במהדורה המרכזית מפי עובדים בפרקליטות, שלדבריהם שמעו את אורלי בן ארי אומרת על שי ניצן כי הוא "היטלר" ו"אל קאעידה".

על פי הדיווח, הרקע הוא בירור בתוך הפרקליטות על חשד למחדל גדול מאוד של בן ארי, כתובעת בתיק רציחתו של יפתח מור-יוסף. בשנת 2011 הורשע ניר חזיזה ברצח ולאחר כשש שנים התגלה מידע מטריד מאד שעל חלקו חל ‏איסור פרסום - בין היתר הסתרת מידע קריטי שהיה יכול להועיל לנאשם.

לדבריהם, ניצן ומנדלבליט ביקשו לחקור לעומק את הנושא ונתקלו בהתנגדות ובעוינות מצד אורלי בן ארי. כתוצאה מזה, התהפכה דעתו של ניצן עליה והוא החליט שלא לתמוך במינויה לפרקליטת מחוז.

הדם הרע הזה הגיע עד כדי כך שעובדי פרקליטות שמעו ‏אותה אומרת את אותם דברים קשים על ניצן. "דעתה על ניצן, אפשר להניח, לא נעלמה מעיניו של אוחנה", דיווח קרא.

עוד דווח ב'חדשות 13' על ידי כתב המשפט אביעד גליקמן, מפי ‏גורם בכיר בבית המשפט העליון שאומר כי ישנם סיכויים גבוהים שהעתירה לבג"ץ נגד מינויה של אורלי בן ארי - תתקבל. עמדת נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ חשובה מאוד וטובה למנדלבליט ועושה נזק גדול לשר, דיווח גליקמן.

בשעות הערב צייץ כתב המשפט של 'גלובס', אבישי גרינצייג, ‏"שופט תורן השבוע בבג"ץ: נעם סולברג. שופט תורן שבוע הבא בבג"ץ: מני מזוז. השופט התורן אחראי על הוצאת צו ביניים להקפאת המינוי".

גרינצייג כתב כי היועמ"ש מנדלבליט טוען שהחלטת השר אוחנה חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות. "סולברג דיבר לאחרונה נגד שימוש בג"ץ בעילת הסבירות נגד הדרג הנבחר. מתי תוגש העתירה נגד המינוי?" שאל, כאשר ברור שהעתירה לא תוגש השבוע.

שעות לאחר מכן פרסם כי ‏עו"ד יובל יועז פנה בשם "משמר הדמוקרטיה הישראלית" לשר וליועמ"ש כדי למצות הליכים לפני עתירה לבג"ץ נגד המינוי. נתן להם שבוע להגיב לפנייתו, למרות שהטקס יתקיים כבר מחר בשעה 11:00 בבוקר.

אורלי בן-ארי שי ניצן אמיר אוחנה התנועה לאיכות השלטון היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד