י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האסון בג'רזי סיטי

הרבנית ניחמה את משפחות הנרצחים ושיתפה באבלה האישי

בין אלפי המנחמים אצל משפחות הנרצחים בג'רזי סיטי, היתה גם הרבנית פרומא טיייטלבוים, שנשאה דברי חיזוק ואמונה מיוחדים, ושיתפה את האסון האישי שלה בהירצחו של בעלה בבית חב"ד במומבאי בהותירו אותה עם 8 יתומים  

הרבנית ניחמה את משפחות הנרצחים ושיתפה באבלה האישי
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

הרבנית פרומא טייטלבוים, ששיכלה את בעלה הרה"צ רבי לייבוש טייטלבוים הי"ד, בפיגוע הטרור בבית חב"ד במומבאיי ונישאה בשנית, הגיעה לניחום אבלים אצל משפחות הנרצחים ונשאה בפניהם דברי חיזוק שהותירו רושם על הסובבים.

הרבנית אמרה לנשים היושבות שבעה כי "כל הענין של קידוש השם מגיע מעקדת יצחק, אחרי העקדה אברהם אבינו הגיע הביתה, ואז כל השכנים וכל הסביבה ושאר אומות העולם החלו מרננים אחריו, והם אמרו שהוא ידע שבסוף הוא בכלל לא יצטרך לשחוט אותו, אז כל הניסיון הזה בכלל לא כזה רציני, והקב"ה אמר שזה לא נכון, ואברהם אבינו היה בטוח שהוא הולך לשחוט את בנו יצחק. ולכן אני (הקב"ה) אדאג לאורך כל הדורות, שאם יהרגו את הילדים שלי, זה יהיה בדיוק כמו עקדת יצחק, אז אצל אברהם אבינו זה היה מחשבה בלא מעשה".

"ופה זה היה מעשה בלא מחשבה", הסבירה הרבנית טייטלבוים, "הרי לא אמרו לנרצחים, לעמוד מול הקיר ישר וירו בהם, אלא ירו בהם פתאום, כל הענין הזה מאד גבוה, מאד חשוב, הוא הגיע לעולם הזה, בדיוק לזמן הקצוב הזה, הוא לא יכל להשאר יותר בעולם הזה".

"פעם שמעתי סיפור גדול, יהודי נכנס לרבי שלו עם רשימה ארוכה של שמות המשפחה שלו בשביל קוויטל, והוא עבר על כל הרשימה, וברשימה היה כתוב ילד שנהרג בתאונה בגיל 5, ועכשיו הילד היה צריך להיות בגיל 10. הצדיק אמר לאבא, לא, הוא לא היה צריך להיות בגיל 10, הוא הגיע לעולם הזה עד גיל 5. זה מה שהשם נתן לו, זה היה התפקיד שלו בעולם הזה".

הרבנית שיתפה את האבלות בסיפורה האישי: "הייתי כל כך שבורה בשבעה, (על בעלה הי"ד). נשארתי עם 8 יתומים ולא ידעתי מה לעשות, אבל אם היו אומרים לבעלי לפני החתונה שהכל יהיה מושלם, ואשתך תהיה הכי טובה ומתוקה, אבל בגיל 37 אתה תלך מן העולם, אז זה מה שהיה קורה, הוא הלך כמו הגיל של יצחק אבינו בעקדה בגיל 37. אז בעלי היה אומר על דבר כזה, בטח אני רוצה, בואו נלך יחד, הרי הוא הגיע ישר לגן עדן".

לייבוש טייטלבוים ג'רזי סיטי הטבח במרכול החרדי בג'רזי סיטי לאה מינדל פערענץ משה הערש דויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד