י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סיוט של כל משכיר

מה עושים עם שוכר דירה שהפסיק לשלם ומסרב לעזוב

קשיש מחיפה משכיר דירה לצעיר שהפסיק לשלם את שכר הדירה וגם אינו מוכן לפנות את הנכס כבר עשרה חודשים • הקשיש נכנס השבוע למשרד צבי-רז ושות' עורכי דין: "נוציא צו פינוי בבית המשפט באמצעות תביעה לפינוי מושכר וכך ניתן לפנות את השוכר בתוך 3 חודשים בלבד"

מה עושים עם שוכר דירה שהפסיק לשלם ומסרב לעזוב
אילוסטרציה צילום: unsplash

הסיוט של כל בעל דירה: קשיש בן 72 שמשכיר דירה בבעלותו בחיפה, לצעיר בן 25, גילה יום אחד שאחד הצ'קים שלו לא כובדו בבנק ומאז הוא פשוט הפסיק לשלם את דמי השכירות, החשבונות השוטפים כמו חשמל, מים וארנונה וגם מסרב להתפנות מהדירה.

הקשיש נכנס השבוע למשרדם של עורכי הדין אדיר צבי ויריב רז, המתמחים בדיני נדל"ן: "במקרה כזה רצוי לפנות ישירות לייעוץ משפטי וחבל על כל החודשים שהמשכיר חיכה וניסה להסדיר את העניינים בעצמו. הליך פינוי דייר על פי תקנות סדר הדין האזרחי מאפשר לבצע את פינוי הדייר הסרבן במהירות וביעילות בתוך 90 ימים ואין צורך לחשוש מהתמשכות ההליכים המשפטיים עד לפינוי הדייר בפועל".

כך תפנו את השוכר במהירות

עו"ד אדיר צבי מסביר: "ככלל אני ממליץ לכל משכירי הנכסים לדרוש בטוחות מהדייר במסגרת חוזה השכירות, למשל באמצעות שטר חוב, ערבות בנקאים וכו', ניתן גם להחתים ערבים מצדו של השוכר בהסכם השכירות, כך שאם השוכר יצבור חובות כלפי בעל הנכס או הרשויות, יהיה למי לפנות ולדרוש את התשלום".

עורכי דין אדיר צבי ויריב רז

עו"ד יריב רז מוסיף להסביר כי "ברגע שנגיש לבית המשפט תביעה לפינוי השוכר, בתוך 90 ימים מקסימום יינתן פסק דין ולאחר פינוי הדייר הסרבן, יוכל בעל הדירה להגיש תביעה כספית כנגד הדייר, ככל שזה הותיר אחריו חובות. אם גם לאחר קבלת הצו לפינוי המושכר לא יהיה שיתוף פעולה מצד הדייר, ניתן לגשת עם צו הפינוי אל ההוצאה לפועל בבקשה לפתיחת תיק כנגד הדייר הסרבן ואלה ידאגו לפנותו מהנכס".

עורכי דין אדיר צבי ויריב רז דמי שכירות חוזה שכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד