ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

העובד שנפצע בתאונה יפוצה ב-700 אלף ש"ח

עובד שנפצע בעת שנהג בטרקטורון במסגרת תרגיל בטיחות במהלך יום עבודתו, הוכר כבעל 10 אחוזי נכות ויפוצה בסכום של 700 אלף שקלים | עורכת דינו: "הצלחנו לשכנע את וועדת הערר כי נזקו של הנפגע קשור אך ורק לתאונה"

העובד שנפצע בתאונה יפוצה ב-700 אלף ש"ח
טרקטורון צילום: unsplash

עובד בבז"ן במפרץ חיפה קיבל פיצוי מהמוסד לביטוח הלאומי, בסך של למעלה מ-700 אלף שקל בגין נזקים שנגרמו לו כתוצאה מתאונת דרכים שעבר במהלך יום עבודתו, עת נהג בטרקטורון במסגרת תרגיל בטיחות.

תושב האזור, עובד בבתי הזיקוק, היה מעורב לפני שנתיים בתאונת דרכים בעת שנהג על טרקטורון בזמן עבודתו. העובד תבע פיצויים מהמוסד לביטוח הלאומי אך שם נקבעו לו 5% נכות בלבד שלא מעניקים לו כל פיצוי כספי, בטענה שהנזק בעמוד השדרה ממנו סובל הנפגע הינו נזק ישן שאינו קשור לתאונה.

העובד פנה אל עורכת הדין לידור פוגל-אורן, המתמחה בדיני נזיקין, וערער באמצעותה למוסד לביטוח לאומי, שם התקבלה עמדת עורכת הדין והמוסד העלה את נכותו לנכות בשיעור של 10% והתובע קבל מהמוסד לביטוח לאומי סך כולל של למעלה מסך של 700,000 שקל.

עו"ד לידור פוגל אורן מסרה בתגובה להחלטה: "ראשית, חשוב לציין כי החלטה של הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי אינה מהווה סוף פסוק ובמידה והיא מקפחת יש להגיש ערר לוועדה עליונה. אף על החלטת הועדה העליונה ניתן לערר לביה"ד אך רק בעניין שאינו קשור ברפואה".

לדבריה, "לקוחות רבים מגיעים אלינו לאחר שנפגעו בתאונות למיניהן כשהם סובלים מכאבים עזים ומוגבלות בתנועת עמוד שדרה באופן אשר פוגע בכל בשגרת חייהם. אולם, הבדיקות שמבוצעות להם במסגרת קופ"ח/ביה"ח מדגימות נזק נווני (תהליך תחלואה טבעי) או נזק ישן, ולרוב המוסד לביטוח לאומי ינצל זאת על מנת לדחות את תביעת הנפגע או להפחית משיעור הנכות שנקבעת בשל "עבר אורתופדי".

עוד הוסיפה עו"ד פוגל-אורן: "כאשר מדובר בנזק גוף שמאובחן כנזק ניווני או ישן, במידה ואותו נזק היה לפני התאונה אסימפטוטי והפך לסימפטומטי לאחריה וכתוצאה מהתרחשותה, הרי שיש לקבוע נכות בשל נתון זה ובמידה והמוסד לביטוח לאומי התעלם מכך יש לערר על החלטתו. במקרה זה, הנפגע עבר תאונת דרכים וכתוצאה ממנה סבל מכאבים עזים ביותר ומוגבלות קשה בתנועה בעוד שבעבר מעולם לא סבל מכך. היות ומדובר בתאונת דרכים במהלך יום עבודה, הגשנו תביעה למוסד לביטוח לאומי וועדה מדרג ראשון קבעה את נכותו בשיעור 5% בלבד אשר אינם מקנים לו כל פיצוי".

עו"ד פוגל-אורן סיכמה: "לשמחתנו, הצלחנו לשכנע את וועדת הערר כי נזקו של הנפגע קשור אך ורק לתאונה ושיעור הנכות הועלה לנכות בשיעור של 10%. ראוי לציין שבגין 5% נכות בלבד לא היה זכאי הנפגע לכל פיצוי".

תביעת פיצויים תאונת עבודה ביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד