י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נתניהו בכפר חב"ד • הנאום המלא

הפתק שהשחילו, התמיכה בביבי והזעם של האורחים שנתקעו בחוץ

לאחר איחור אופנתי נכנס ראש הממשלה נתניהו להתוועדות י"ט כסליו בכפר חב"ד והתקבל בתשואות על ידי הקהל, "ביבי, ביבי" • רה"מ סיפר באריכות על הקשר שלו עם מרן הרבי מלובביץ' זצוק"ל ועל הפגישות שהיו לו עמו בהיותו שגריר ישראל בניו יורק • 'בחדרי' עם הנאום המלא

הפתק שהשחילו, התמיכה בביבי והזעם של האורחים שנתקעו בחוץ
נתניהו באירוע אמש צילום: יהודה חיים, פלאש 90

אמש (שלישי), לאחר שלא היה ברור עד הרגע האחרון אם ישתתף בשל הלו"ז הצפוף, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבסוף להגיע לאירוע ההתוועדות של חסידי חב"ד שהתקיימה בכפר חב"ד, ובה ציינו החסידים את י"ט בכסליו - חג הגאולה של בעל התניא ממאסר.

לאחר איחור אופנתי, נכנס ראש הממשלה נתניהו והתקבל בתשואות על ידי הקהל, "ביבי, ביבי". רה"מ סיפר באריכות על הקשר שלו עם הרבי מלובביץ' זצוק"ל ועל הפגישות שהיו לו עמו בהיותו שגריר ישראל בניו יורק.

במהלך נאומו השחיל חה"כ ד"ר שלמה קרעי לנתניהו פתק ועליו ראשי תיבות של "מח"ל - משיח חייב לבוא". כאשר המסר ברור. נתניהו כביכול סירב להציג את הפתק לקהל. "אני לא יכול להמשיך בזה", אמר, אסור פרסום פוליטי". אולם לא נמנע מלומר את תוכנו בנאומו.

צילום: באדיבות 'שיא לייב'

שר העלייה והקליטה וחבר הקבינט יואב גלנט, שהגיע כבר בתחילת האירוע, ישב במשך שעה ארוכה וציפה לבואו של ראש הממשלה נתניהו, התייאש בשלב כלשהו ונטש את הבמה לפני שנתניהו הספיק להגיע.

החל מהשעה 21:00 האולם נסגר לכניסת אנשים, וחלק מחסידי חב"ד שבאו מכל חלקי הארץ כמו גם מקורבים לחסידות, נותרו מחוץ לאולם בקור המקפיא ונאלצו לצפות באירוע דרך המסכים. גם החלק שנכנס המתין זמן רב, בשל בדיקות קפדניות של שב"כ שאף הקים במתחם מתקנים לגלאי מתכות. רוב המשתתפים שהורשו להיכנס עברו גם תחקור אישי.

משמאל: הפתק שהשחיל קרעי. מימין: רשימת המכובדים שהזכיר נתניהו בנאומו

בעת יציאתו מהאולם ביצעה מקהלת מלכות בליוויו של הזמר נמואל הרוש את השיר "לבנימין אמר", אותו שיר מפורסם ששר לו ב-1996 הזמר אברהם פריד במהלך קמפיין "נתניהו טוב ליהודים".

בין הנוכחים שהשתתפו: שר החוץ ישראל כץ, שרת התרבות מירי רגב, שר העלייה והקליטה יואב גלנט, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, השר יצחק וקנין, סגן השר יעקב ליצמן, חה"כ מיקי זוהר, חה"כ ד"ר שלמה קרעי, רה"ע לוד וראש המטה של נתניהו בפריימריז בליכוד יאיר רביבו, ראשי עוצמה יהודית איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, ועוד.

ח"כ קרעי משרבט את ראשי התיבות החדשות של מח"ל. צילום: באדיבות המצלם

לפני זמן קצר שיתף ראש הממשלה בדף הטוויטר שלו תמונות מהאירוע אמש, וכתב: "חוגגים יט כסלו בהתוועדות המרכזית בכפ"ח. התרגשות עצומה וגעגועים עזים לרבי מליובאוויטש, ששינה את העולם והשפיע מאוד על חיי. תודה לאלפים על קבלת הפנים החמה!".

בנימין נתניהו כפר חב"ד הרבי מלובביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד