י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דקות לפני הטקס

בג"ץ הקפיא את מינוי מ"מ פרקליט המדינה

דקות לפני תחילת טקס חילופי פרקליט המדינה - בג"ץ הוציא צו ביניים המקפיא את המינוי של אורלי בן ארי עליו החליט שר המשפטים אמיר אוחנה

בג"ץ הקפיא את מינוי מ"מ פרקליט המדינה
מזוז צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט מני מזוז הוציא צו ביניים שמקפיא את מינוי ממלאת מקום פרקליט המדינה, עו"ד אורלי בן-ארי. הצו הוצא דקות ספורות לפני תחילת טקס חילופי פרקליט המדינה.

בטקס שמתחיל בשעה זו (רביעי) במתקן "יהודאי" של משמר הגבול בירושלים, צפוי לנאום הפרקליט היוצא עו"ד שי ניצן, וכן מ"מ פרקליטת המדינה הנכנסת עו"ד אורלי בן ארי, אולם לאחר הקפאת המינוי, לא ברור אם תבחר לנאום בטקס.

"ניתן בזה צו ארצי המעכב את מינוי המשיבה 4 כמ"מ פרקליט המדינה והשהיית כניסתה לתפקיד", כתב השופט מני מזוז, בעתירה שהוגשה הבוקר על ידי התנועה לאיכות השלטון.

מי שאמור היה לדון בעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי של אורלי בן ארי, הוא השופט התורן נעם סולברג, אולם זה פסל את עצמו מלדון בעתירה "מטעמים של זיקה חברתית-משפחתית לעו"ד שלמה למברגר, אני מנוע מלדון בעתירה" כתב. בשל כך, כמקובל, הדיון הועבר לשופט התורן הבא, מני מזוז - שכאמור הקפיא את המינוי.

הטקס שכאמור אמור היה להתחיל בשעה 11:00, נדחה - והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושר המשפטים אמיר אוחנה התכנסו להתייעצות. דקות לאחר מכן הם זימנו את מ"מ פרקליטת המדינה המיועדת, שהצטרפה לדיון למשך מספר דקות. הטקס החל באיחור של כ-20 דקות.

שר המשפטים אמיר אוחנה פתח את הטקס, ואמר: "לדאבוני לא תשמעו היום את אורלי בן ארי, אבל אני מבטיח לכם שעוד תשמעו עליה ועל בני משפחתה".

שי ניצן אמיר אוחנה בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד